رشته مهندسی معدن معرفی رشته گرایش ها بازار کار | industryna

چرا که رشته مهندسی معدن در کنار همه سختی هایی که دارد، از آینده شغلی بسیار خوبی برخوردار است. گزارش ها نشان می دهد که رشته مهندسی معدن جزو ۱۰ شغل سخت جهان قرار دارد و گرایش های خاصی برای آن در نظر گرفته شده است. تیم مهاجرتی تراست پس از بررسی های فراوان دریافته است که رشته مهندسی معدن در کارشناسی تقریبا تنها به همان رشته مهندسی معدن محدود می شود. اما در مقطع کارشناسی ارشد این رشته تخصصی تر شده و افراد می توانند گرایش خاصی را انتخاب کنند.

  • یک دانشجوی مهندسی معدن بعد از قدم گذاشتن در این رشته دیدگاه کاملاً متفاوتی به زمین و این کره خاکی پیدا می کند.
  • برای فعالیت های صنعتی به مواد معدنی نیاز است که می توان گفت مبنای اصلی تولید و توسعه صنعتی هستند.
  • میزان دریافتی این مهندسین مانند دیگر رشته های مهندسی علاوه مطابق با قانون مدیریت کشوری به سمت شغلی، تخصص، سابقه کاری، تایم کاری، خصوصی یا دولتی بودن آن بستگی دارد.
  • اگر شرکت یک مهندس 7 سال سابقه بیمه داشته باشد همان مهندس باید به عنوان مدیرعامل در هیئت مدیره قرار گیرد و اگر با 2 مهندس 3 سال سابقه تشکیل شده باشد یکی از مهندسین به عنوان مدیرعامل و مهندس دیگر به عنوان عضو هیئت مدیره در شرکت قرار می گیرند.

همچنین، مهندس حاذق به کار با برخی از نرم‌افزارهای تخصصی این حوزه از جمله Phase تسلط دارد. اگرچه پذیرفته شدگان در رشته مهندسی معدن از شاخه ریاضی و فیزیک هستند و در این شاخه نیز درس زمین شناسی ارائه نمی‌شود، اما علاقه‌مندان می‌توانند درس زمین‌شناسی دوره دبیرستان را مطالعه کنند تا یک دید کلی از مباحث زمین شناسی بدست آورند. لازم به ذکر است در صورتی که پذیرفته شدگان هیچ آشنایی درباره درس زمین‌شناسی نداشته باشند، مشکلی در دوره دانشگاه نخواهند داشت؛ چون دروس مختلف زمین شناسی را از مباحث کاملا ابتدایی تا مباحث پیشرفته تخصصی در دانشگاه خواهند آموخت.

چه کسانی برای تحصیل در رشته مهندسی معدن مناسب هستند ؟

علاوه بر این حتی استخدام دانشجویان مهندسی معدن بعد از فارغ التحصیلی در کشورهای مختلف نیز امکان پذیر است. دقت داشته باشید که واحدهای درسی تمام رشته ها هر چند سال یکبار توسط شورای عالی برنامه ریزی آموزش کشور زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بازنگری قرار گرفته و بر اساس نیاز جامعه و شرایط آن رشته در سطح بین‌المللی واحدهای درسی جدیدی مجله خبری صنعت تعیین می شود. البته نه اینکه به صورت کامل شاهد تغییرات عمده در واحدهای درسی یک رشته باشیم اما با این حال در این بازنگری ها برخی از واحدهای درسی اضافه شده و برخی کم و ممکن است سرفصل برخی از واحدهای درسی نیز با تغییراتی همراه شود. در این بخش سعی داریم تا واحدهای درسی مهندسی معدن در آخرین بازنگری صورت گرفته شده را به شما معرفی کنیم.

پذیرش در رشته مهندسی معدن

شرکت های استخراج مواد معدنی به عنوان متداول ترین کارفرمایان برای مهندسان معدن شناخته می شوند که اقدام به فروش مواد اولیه استخراج شده از زمین به پالایشگاه ها و سایر تولید کنندگان می نمایند. مهندسان معدن باتوجه به نوع سنگ معدن یا موادی نظیر فلزات، نفت و گاز، زغال سنگ، الماس و سایر مواد معدنی که استفاده می کنند؛ تخصص دارند. هر یک از این مواد، نیازمند ابزارها و روش های استخراج خاصی است و وظیفه ی مهندسان معدن، طراحی و اجرای آن ها برای دستیابی به حداکثر بهره وری و کیفیت مواد می باشد.

http://amdmag.irبرخی از معادن ایران در کلاس جهانی قرار دارند که از جمله آنها معدن مس سرچشمه، معدن سنگ آهن گل گهر سیرجان، معادن سنگ آهن سنگان را می‌توان نام برد. این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد. البته، در رشته‌های مهندسی ممکن است بعضی از دانشگاه‌ها مدرک GRE را نیز درخواست کنند که برای اثبات توانایی ریاضی شما است. فعالیت موسسه مهاجرتی تراست، اختصاصا در حوزه مهاجرت به کانادا، شامل روش های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری می باشد.

کلید سوالات کنکور ۱۴۰۲ رشته ریاضی (دوره اول)

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی