رشته مهندسی معدن بازارکار و نمونه کارنامه های قبولی رشته مهندسی معدن گزینه دو | industryna

مهندسین معدن در تمام مراحل عمر یک معدن، همواره با چالش‌های فنی و مهندسی از یک طرف و چالش مباحث اقتصادی از طرف دیگر روبه‌رو هستند. این رشته مهندسی بدلیل شرایط کاری سخت و چالش‌های متعدد دیگر، برای کسانی مناسب‌تر است که دارای روحیه تسلیم ناپذیری و حوصله و پشتکار در مقابل مشکلات محیط طبیعی و مسائل مهندسی هستند. ایرلند که به تازگی ۲ دانشگاه در بین این رتبه بندی ها از آن خود کرده است وارد لیست بهترین دانشکده های برتر مهندسی معدن شده است. یکی از مدارک مورد نیاز برای هر دانشگاه در مقطع ارشد و دکترا، داشتن توصیه نامه از اساتید که قبلا با آن­ها کار کرده ­اید یا درس داشته ­اید، می باشد.

بازار کار رشته مهندسی معدن در جهان و ایران چگونه است؟

علاوه بر داخل کشور، زمینه ادامه تحصیل و کار در خارج کشور نیز برای مهندسان معدن فراهم است. از جمله این کشورها می‌توان به استرالیا، کانادا و آمریکا اشاره نمود که هر ساله بسیاری از علاقه‌مندان به رشته مهندسی معدن برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشورها اپلای می‌کنند. یکی از رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، رشته مهندسی معدناست. اکثر داوطلبانی که رتبه و تراز مناسب برای انتخاب رشته این مجموعه کسب کرده اند به دنبال یافتن اطلاعاتی در این خصوص هستند که رشته مهندسی معدن چیست؟ شامل چه مباحثی شده و بازار کار آن پس از فارغ التحصیلی چیست؟ برای پاسخ به این دسته از سوالات در ادامه مقاله به معرفی رشته مهندسی معدنمی پردازیم. رشنه مهندسی معدن علاوه بر مقطع کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز دارای گرایش هایی است و تدریس می شود. دانش آموختگان رشته مهندسی معدن در مقطع کارشناسی می توانند با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد مهندسی معدن و کسب نمره لازم در یکی از گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی معدن ادامه تحصیل بدهند.

  • انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل مناسب نیز از جمله مواردی است که در آینده فرد بسیار تاثیر گذار است.
  • مهم‌ترین مسئله‌ای که داوطلبان بسیاری در انتخاب رشته به آن توجه می‌کنند بازار کار و شرایط شغلی رشته مد نظر است.
  • خوشبختانه در ایران نیز بخش معدن یکی از بخش‌های فعال و پویای اقتصاد کشور است و جای کار زیادی وجود دارد.
  • منابع استخراج‌شده از معادن مصارف بسیار گسترده‌ای دارد و مهندسان معادن ناظر بر استخراج این منابع هستند.
  • قادر به کار در کنار سایر متخصصان که به عنوان پلی بین طرف های فنی و تجاری یک سازمان کمک کند.

اطلاع از آخرین رتبه های قبولی رشته مهندسی معدن، می تواند به درج صحیح الویت های شما در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری کمک کند و به کمک آن ها می توانید شانس قبولی خود را تخمین بزنید. مهندسان معدن از مهارت‌ها و دانش تخصصی خود در علوم و فناوری، به‌منظور استخراج مجله خبری صنعت مواد معدنی از زمین استفاده می‌کنند. یک مهندس معدن باید از توسعه‌ ایمن و کارآمد معادن و نیز، انجام اصولی سایر فعالیت‌های سطحی و زیرسطحی، اطمینان حاصل کند. همچنین یک مهندس معدن باید درک مناسبی از اثرات ساختارهای معدنی روی محیط زیست اطراف معدن داشته باشد.

دریافت عوارض از قبور، مربوط به قبور عمومی نیست

در این قسمت قصد داریم لیستی از مسئولیت های اولیه مهندسان معدن را ارائه بدهیم. در حال حاظر امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع دکترا در ایران وجود دارد. کار مخصوصا با داشتن مقطع ارشد خیلی راحت تر پیدا میشه و میشه گفت فضای بهتری هم داره. همچنین باید بگم که فضاهای بسیار زیادی در این رشته دست نخورده هستند مخصوصا در ایران و نیاز هست فرد مسیرش رو مشخص کنه. مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد. جهت اطلاع دقیق از میزان دریافتی مهندس معدن می توانید با مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید.

معرفی رشته مهندسی معدن – بازار کار و درآمد رشته مهندسی معدن

انسان در مسیر زندگی با فراز و نشیب های فراوانی روبه رو می شود که برخی از آنها نحوه انتخاب راه درست می تواند سرنوشت ساز باشد. انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل مناسب نیز از جمله مواردی است که در آینده فرد بسیار تاثیر گذار است. انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند و نمی توان این دو را جدا از هم در نظر گرفت. انتخاب رشته تحصیلی به شکلی مقدمه انتخاب شغل است به طوری که رشته تحصیلی مدرسه و دانشگاه راه ورود به مشاغل وابسته به آن رشته است. دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تهران از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در ایران هستند. از دیگر دانشگاه های ارائه دهنده این رشته میتوان به دانشگاه صنعتی بیرجند، دانشگاه صنعتی سهند، دانشگاه صنعتی همدان، دانشگاه ملایر، دانشگاه کردستان، دانشگاه لرستان، دانشگاه ارومیه، دانشگاه بیرجند، دانشگاه زنجان اشاره کرد.

http://amdmag.ir

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی