رتبه لازم برای قبولی مهندسی معدن و بازار کار موجود | industryna

✔️ لیست دروس تخصصی و عمومی رشته مهندسی معدن در جدول متن مقاله ارائه شده است. فارغ‌التحصیلان گرایش فرآوری منابع معدنی مهندسی معدن توانائی و مهارت اداره کلیه مراحل سنگ شکنی، آسیا کردن، طبقه بندی مواد، پرعیار کردن فیزیکی مواد، فلوتاسیون، لیچینگ، استخراج متالوژیکی فلزات، فیلتراسیون، طراحی کارخانه کانه آرایی و نهایتا ارزیابی اقتصادی آنرا خواهند داشت. همچنین مهندسان مهادن می توانند در معادن خصوصی کاری مرتبط با حرفه خود بزنند یا در صورت داشتن سرمایه کافی و مجوز، اقدام به ایجاد و استخراج معدن و فرآوری مواد معدنی کنند.

  • رشته مهندسی معدن نیز از جمله رشته‌های مهندسی است که باید برای پذیرش آن مدارک را به دقت آماده کنید.
  • با پیشرفتهای علم مهندسی معدن می‌توان با استفاده از نقشه‌های ماهواره‌ای و نمونه برداری های سطحی، پی به وجود معادن و ذخایر موجود در اعماق زمین برد و نسبت به استخراج آنها اقدام کرد.
  • مهندسی معدن در دانشگاه های مختلفی به عنوان یک رشته مهندسی جذاب تدریس می شود.
  • معدن نقش برجسته‌ای از دوران ماقبل تاریخ تا به امروز، در پایداری بشریت ایفا کرده‌است، بگونه‌ای که از آغاز تمدن مردم از سنگ و سرامیک استفاده می‌کردند تا که بعد‌ها از فلزات سطحی زمین و نزدیک به سطح زمین بهره‌برداری کردند.
  • بنابرین باید فردی در این حیطه قدم بگذارد که توانایی وفق با طبیعت و زیبایی های آن و تحمل سختی های ناخواسته را داشته باشد.

دو آزمون ایلتس و تافل برای نشان دادن تسلط بر روی زبان انگلیسی برای هر مرکز آموزشی اهمیت بالایی دارد و جزو مدارک ضروری جهت اخذ پذیرش محسوب می­ شود. فردی با سطح زبان خوب و متوسط تقریبا بین 3 تا 6 ماه و سطح زبان ضعیف حداقل یک سال باید وقت صرف­ کند تا به سطح مورد قبول دانشگاه ­ها برسد. اکثر مواد معدنی استخراج شده را نمی‌توان مستقیماً در صنایع مختلف پایین دستی استفاده کرد، بلکه باید مواد معدنی برای هر صنعتی دارای مشخصات خاصی مانند دانه‌بندی، عیار، میزان رطوبت، میزان ناخالصی و … مهندسی معدن مجموعه‌ای از علوم و فنونی است که از اکتشاف یک کانسار (ذخیره معدنی با ارزش اقتصادی) آغاز و تا فرآوری آن ادامه پیدا می‌کند. مهندسی معدن به عنوان نخستین رشته مهندسی آکادمیک تاریخ و برای اولین بار در انگلستان پایه‌گذاری شده‌است.

کارتوگرافی و کاربرد عکس‌های هوایی

باتوجه به این موضوع که حقوق و درآمد یک مهندس معدن به عوامل مختلفی بستگی دارد، می‌توانید با مراجعه به سایت‌های کاریابی و مشاهده آگهی‌های استخدامی امروز مهندس معدن، اطلاعات بیشتری درباره حقوق و مزایای یک مهندس معدن در شرکت‌ها و شهرهای مختلف بدست آورید. چراکه معمولا در آگهی‌های استخدامی شرکت‌ها، به حداقل میزان حقوق و دستمزد نیز اشاره می‌شود. دانش‌آموزان هنرستانی می‌توانند پس از تحصیل در دوره‌ی کاردانی، وارد مقاطع بالاتر ازجمله کارشناسی، کارشناسی مجله خبری صنعت ارشد و دکتری شده و پس از پایان تحصیلات، در زمینه‌های گفته‌شده مشغول به فعالیت شوند. در مورد این رشته همون‌طور که از اسمش مشخص هست قرار نیست در ابتدا درون شهر و نزدیک خانواده (حتی در استان محل زندگی فرد) کار پیدا بشه البته شغل های دفتری و آزمایشگاهی درون شهرها هم هستن اما میشه گفت نسبت به شغل ‌های خارج از شهر و درون معادن فعلا کمتر هستن. با توجه به تمرکز بیشتری که در این سالها بر روی بخش معدن بوده، مشاغل در این زمینه رو به گسترش هست.

اپلای رشته مهندسی معدن در خارج از کشور

کاربرد‌های مکانیک سنگ بسیار وسیع است و در حوزه‌های مختلف مثال‌های متعددی دارد. از این جهت می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت های شگفت و رسیدن به درآمدهای قابل توجه برای هر کشور و هر جامعه ای باشد. دانش مناسب در ریاضیات، مهارت ارتباطی خوب، مهارت کار گروهی، توانایی اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی مؤثر و… هر چند این دانش یکی از دشوارترین دانش‌ها به لحاظ کاربرد است، اما به علت ارتباط نزدیک با طبیعت و در عین حال بهره‌گیری از فنون مهندسی از جذابترین علوم می‌باشد. این معدن روباز در جنوب غربی شهر سالت‌لیک سیتی در ایالت یوتا قرار گرفته‌است به نام معدن مس کنی‌کات نیز شناخته می‌شود.

دانشگاه های برتر رشته مهندسی معدن در دنیا

معادن سرشار منیزیم، زغال سنگ، مس و آهن هند یکی از دلایل اصلی سیطره انگلستان بر کشور هند بود. دلیل هجوم مهاجر نشینان فرانسوی، اسپانیایی، پرتغالی و انگلیسی به قاره آمریکا نیز معادن غنی طلا، نقره، الماس، مس و زغال سنگ این قاره بود. سودا گران پرتغالی، هلندی، انگلیسی و فرانسوی نیز به عشق تصرف معادن طلا و الماس آفریقا به این قاره روی آوردند و امروزه نیز دانشمندان به امید دستیابی به معادن پر بار و فلزات نایاب و گران بهای موجود در فضا پروژه های بسیاری را در دست بررسی دارند. در این رشته علاوه بر مباحث مطرح شده توانایی مدیریت، حل مسئله و تصمیمات لحظه‌ای، نرم‌افزار، برنامه نویسی و کامپیوتر، سفر رفتن و بازدید‌های مختلف و به شکل کلی دور بودن مقطعی از عزیزان هم مطرح هست‌. مشاوران و وکلای با تجربه ی ما در موسسه ی مهاجرتی تراست با سال ‌ها تجربه در زمینه ‌ی مهاجرت از ابتدا تا انتهای مسیر همراه تان خواهد ماند.

http://amdmag.ir

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی