در دیدار سفیر ایران و وزیر صمت با قطعه‌سازان چه گذشت؟

در دیدار سفیر ایران و وزیر صمت با قطعه‌سازان چه گذشت؟

در دیدار سفیر ایران و وزیر صمت با قطعه‌سازان چه گذشت؟

ایران و روسیه استانداردهای خودرو یکدیگر را بپذیرند
در این نشست صمیمی،  “محمدرضا نجفی‌منش” رئیس انجمن قطعه‌سازان همگن کشور نیز گفت: آنچه در این رویداد به نمایش درآمد، همبستگی و یکپارچگی دولت و بخش خصوصی بود و صنعتگران ایرانی با هم افزایی، توان واقعی خود را به نمایش گذاشتند.
وی پیشنهاد کرد که ایران و روسیه به دور از استانداردهای سختگیرانه اروپا، استانداردهای خودرویی یکدیگر را بپذیرند تا همکاری های بهتر و موثرتری را شاهد باشیم.
بر پایه این گزارش، اصلاح و ساده سازی فرایندها در سازمان توسعه تجارت، اخذ تعهد از روس‌ها در مذاکرات بابت طولانی نشدن زمان پرداخت پول و وجوه، استفاده از فرصت های بزرگ موجود در حوزه سی. آی. اس، ارائه تسهیلاتی از سوی بانک مرکزی بابت بازگشت ارز صادرکنندگان، کاهش بروکراسی شدید موجود در روسیه برای صنعتگران ایرانی، شناسایی فناوری های مورد نیاز روسیه در صنعت خودرو و تشکیل کمیته‌ای به منظور کار کردن روی قراردادهای انتقال فناوری، دیگر خواسته‌های مهم قطعه‌سازان در این جلسه بود.

لزوم نگاه ویژه به صادرکنندگان
در ادامه “رضا رضایی” پیشکسوت صنعت قطعه‌سازی کشور گفت: با درایت وزیر صنعت و حضور قوی قطعه سازان در روسیه، تولد دوباره صنعت قطعه و خودرو کشور را شاهد بودیم.
وی از سفیر ایران در روسیه که با تفکر جامع الاطراف و تسلط بر مباحث اقتصادی، صنعتی و تولیدی از این مسیر حمایت کرد، تقدیر کرد و گفت: حمایت ها و تشویق‌های سفارت ایران، همچنین برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب، حضور قوی و پر رنگ از قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی در این نمایشگاه را به نمایش گذاشت.
رضایی با اشاره به حمایت کشورهای بزرگ صنعتی از صادرات و صادرکنندگان، تاکید کرد: از وزارت صنعت می‌خواهیم علاوه بر رفع مشکل نقدینگی، صادر کنندگان در مسائل گمرکی، ارائه ضمانت نامه ها و بازگشت پولشان به کشور ویژه دیده شوند و با اصلاح ساختارها و قوانین، مشکلات شان کاهش یابد.

در دیدار سفیر ایران و وزیر صمت با قطعه‌سازان چه گذشت؟

به گزارش ایرنا، نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو که از ۳۱ مرداد با حضور معاون نخست وزیر روسیه، سفیر ایران در روسیه و وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان افتتاح شد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰  شرکت از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.
این بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در سطح بین‌المللی است، به‌طوری که جمهوری اسلامی ایران در پاویونی با یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع سالن اختصاصی و ۹۰۰ متر غرفه، بزرگترین کشور حاضر در این نمایشگاه است که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی بی‌نظیر است و شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید قرار دادند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، شامگاه سه شنبه سفارت ایران در مسکو میزبان نمایندگان خودروسازی‌های بزرگ کشور و همچنین قطعه‌سازان بزرگ ایرانی بود. در این همایش بزرگ که با حضور سفیر ایران در مسکو، وزیر صنعت، معدن و تجارت و دو تن از معاونان وزیر، همچنین رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، رایزن اقتصادی وزارت امور خارجه در روسیه و همچنین مدیران عامل ایران خودرو و سایپا برگزار شد، تنی چند از قطعه سازان بزرگ به ایراد سخن و بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

در دیدار سفیر ایران و وزیر صمت با قطعه‌سازان چه گذشت؟

در دیدار سفیر ایران و وزیر صمت با قطعه‌سازان چه گذشت؟

در دیدار سفیر ایران و وزیر صمت با قطعه‌سازان چه گذشت؟


منبع: https://www.irna.ir/news/84864060/%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%DA%86%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA

دو حرکت بزرگ قطعه‌سازان در دوره تحریم
در ابتدای این جلسه “آرش محبی‌نژاد” دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن کشور اظهار داشت: قطعه‌سازی تنها بخش خصوصی تحریم شده در چند سال اخیر بود، با این وجود تلاشگران این صنعت اجازه ندادند چرخ صنعت خودروی کشور حتی یک ثانیه از چرخش باز بایستاد و تحریم‌ها نتوانست صنعت خودروی ما را متوقف کنند.
وی بیان داشت: وقتی ابرقدرتی مثل روسیه پس از اعمال تحریم‌ها بلافاصله با توقف در خودروسازی خود مواجه شد، تازه متوجه عظمت کار قطعه‌سازان ایرانی می‌شویم.
محبی نژاد یادآور شد: در دوران دشوار تحریم ها، تجلی ارزشمندی از توانمندی صنعت خودرو را شاهد بودیم، نخست خودروی تارا که در حقیقت جایگزین پژو ۳۰۱ شد و تارا و شاهین با عمق ساخت داخل بالای ۹۰ درصد متولد شدند.
وی اضافه‌کرد: موضوع دوم، برگزاری پنج میز ساخت داخل به همت قطعه‌سازان و ارتقای داخلی‌سازی در صنعت خودرو از ۵۵ درصد به بالای ۹۰ درصد بود که کارهای بسیار ارزشمندی تلقی می‌شوند.
این مقام صنفی با اشاره به حضور قدرتمند و پرشور ایران در این دوره از نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه، تصریح کرد: در این رویداد بزرگ، همه ما به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر صادرات و واردات قطعات و مواد اولیه، می توانیم صادرات دانش فنی و فناوری نیز داشته باشیم که فرصتی استثنایی و ویژه برای کشور است.
وی با تاکید بر اینکه خام‌فروشی هنر نیست، ابراز امیدواری کرد این تیم که در روسیه حضور یافته بتواند جریان خروج کالاهای با ارزش افزوده بالا به مقاصد صادراتی خارجی را تقویت کند که اگر خودرو و قطعه خودرو صادر کردیم، هنر است.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی