دارث ویدر و تراویس بیکل الهام بخش لباس بتمن

لباس بتمن حساس نقش آفرینی رابرت پتینسن به شکلی طراحی شده که شعور نمودن روحیه او به جهت مخاطبان آسان باشد. تنها کافی است به جهت خرید کردن آن به تارنما گزینه حیث که در زمینه فروش محصولات تفریحی و کودکانه فعال می باشد مراجعه نمایید. پوشش بتمن لباسی مشکی به همراه نقاب سیاهو شنل می باشد . قهرمانی که خصوصیات او نه از نوع قدرتهای ماورایی بلکه با قدرت بدنی بالا و هوش سرشار همراه شده تا یکی از بهترین قهرمانان دنیای کمیک را خلق کند. از ترس اعمال یک ابرقهرمان خداگونه که کنترل نشده باشد، هشیار مهیب و نیرومند شهر گاتهام با محترم ترین و امروزی ترین ناجی متروپلیس مقابله می کند، در حالی که جهان با قهرمانی که واقعاً نیاز دارد مبارزه می کند. این فاجعه وحشتناک سبب شد تا او با خود تصمیم بگیرد تا تمام مجرمان را به نتیجه اعمال شان برساند . در نتیجه بعد از مدتی در شماره 204 كمیك واندر ومن كه سال 1973 چاپ شد، قدرت های لیندا برگشت و همینطور آن لباس معروف اش! در آخرین خبر در مورد این بازی گفته شده که شخصیت بتمن به بازی اضافه شده و شرکت طراح این بازی با شرکت DC قراردادی بسته تا این شرکت بتوانید در یک حالت خاص از این لباس استفاده کنید.

پیش از این دیوید کراسمن به عنوان طراح صحنه در فیلم های 1917، John Carter و Solo: A Star wars story حاضر بوده و Indiana Jones 5 نیز از پروژههای در دست کار اوست. او حتی مدل مویش هم عوض شد و لباس تنگ ، چرمی و سیاهی بر تن كرد بدون انكه ماسك یا شنلی داشته باشد (این لباس را «جان رومیتا» طراح افسانه ای مرد عنكبوتی طراحی كرد). در مخفیگاه او میشد یک کلکسیون همواره در حال رشد را دید که متشکل از اعضای قطع و دوباره سر هم شده بود. ولی این لباس آنقدر جذاب بود كه هواداران دوباره خواستارش شدند و در نتیجه مارول لباس سیاه مشابه ای تن مرد عنكبوتی كرد كه معمولی بود و هیچی ربطی به سیمبیوت فضایی نداشت. فیلمنامهای پر از شخصیتهای دنیای دیسی کامیکس، او را به این راه واداشت، البته به نظر میرسد شیوه ریوز در کارگردانی نتیجه داده است، چرا که فیلمش نقدهای مثبتی اخذ میکند. چند روز پیش بود که ویدیویی کوتاه از لباس بتمن رابرت پتینسون در سطح اینترنت پخش شد و با ظاهر نسبی شوالیه تاریکی جدید دنیای هالیوود آشنا شدیم.

اول از همه باید بگویم که آن چه میبینید لباس زیر نیست بلکه البسهای قدیمی است بنام ترانکس! جالب است بدانید که مجسمههای خدایان از اول این چنین خلق نشده بودند و با رنگ آمیزی و مردمک ترسیم میشدند اما به مرور زمان رنگها از بین رفتهاند و در نظر ما اینطور است که آنها چشمان سفید دارند. برای لباس های بچه گانه انواع رنگ های روشن و تیره وجود دارد، اما بهتر است که برای کودکان خود از رنگ های روشن استفاده کنید. خرید کردن لباس های بتمن 10 ساله ویژگی های لباس بچه گانه در ابتدا می بایست کلیدی ویژگی هایی که به جهت کودکان مطلوب می باشد آشنا شوید. لباس بتمن مطلوب ترین کادو به دنیا آمدن به جهت فرزندتان خواهد بود چرا که قابلیت ست کردن لباس بتمن حساس تم به دنیا آمدن هم وجود خواهد داشت که در همین رخ فضای ولادت زیباتر نیز خواهد شد.

یکی از تغییرات بزرگی که در کمیک های چند وقت اخیر صورت گرفت تغییرات لباس سوپرمن در قسمت 38 بود . خبرگزاری میزان- فیلم سینمایی «کروکودیل» ساخته مسعود تکاور در سه روز نخست اکران خود در سینماهای کشور با فروشی معادل ۶۳,۷۳۸,۰۰۰ تومان به عنوان یکی از آثار پایینی جدول فروش سینماها معرفی شد. این انیمیشن در بانک اطلاعات اینترنتی فیلمها نمره بسیار خوب ۸.۱ از ۱۰ را دریافت کرد و در سایت راتن تومیتوز نیز با نمره دست نیافتنی ۱۰۰% مواجه شد که از کارگردانی، داستان، وزن احساسی و صداپیشگی به ویژه جنسن اکلس تمجید کردهبودند. بت موبیل که در بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت ، اولین نگاه ما به داخل خودرو را ارائه می دهد. این شخصیت توسط باب کین، بیل فینگر و جری رابینسون به عنوان همکار تازهکار در خدمت شخصیت ابرقهرمان بتمن است. نوشته ۱۰ قهرمان انسانی که به خوبی بتمن ابرقهرمان هستند اولین بار در دیجیکالا مگ. اینها دراماتیك ترین costume change ها در میان شخصیت های ابرقهرمان های كميك بوكی است! برنامه سازی اصولی و درست یعنی اینکه شما برای هر قسمت، ایده و برنامه ی خاصی داشته باشید اما وقتی برنامه تان را بر روی چند موقعیت خنده دار می سازید و برای دیگر زمان ها برنامه چندانی ندارید، به ضعف برنامه سازی تان برمی گردد.

ترانکس مانند لباسزیری است که به کمربند اتصال پیدا میکند و بر روی شلوار پوشیده میشود. برادران وارنر اکنون عکسهای رسمی از نمایشگاه خود ارائه کرده است که نگاهی دیگر به لباسهای پوشیده ارائه میدهد بتمن ( بن افلک ) سوپرمن ( هنری کاویل ) و زن شگفت انگیز ( گال گدوت ). متأسفانه، هیچ فیلمی در اکسپو نشان داده نشد بت موبیل و این ابرقهرمانان در اکشن، اما این فقط یک مسئله زمان است تا اولین تریلر بعدی منتشر شود. بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت نماد را به ارمغان می آورد کمیک دی سی شخصیت ها بتمن و سوپرمن با هم برای اولین بار در تاریخ روی پرده بزرگ. صفحات ساکنِ کمیک با وجود شنلها متحرک میشوند و برای خوانندگان ملموستر خواهند بود. لی فالک در سال 1936 برای اولین بار در مجموعه کمیک “شبح” از چشمان سفید استفاده کرد و دلیل او برای این کار مجسمههای باستانی خدایان یونان بود.

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی اسباب بازی بتمن بپردازیم لازم میدانیم تا توضیحاتی کوتاه درمورد خود شخصیت کارتونی بتمن ارائه دهیم.طبق گفته های سایت ویکی پدیا بتمن ( Batman ) یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتابهای کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دیسی کامیکس است که تاکنون در فیلم، مجموعه تلویزیونی و انیمیشنها و بازیهای ویدئویی بیشماری حضور یافتهاست. اما درمورد دیگر ابرقهرمانها چطور؟ یکی از نکات اصلی این تصاویر هم جایی است که لباس پتینسون شنل ندارد، اما احتمالا این موضوع بعدا از طریق جلوههای ویژه به فیلم اضافه خواهد شد. این لیست نه به بدترین یا بهترین مربوط نمیشود بلکه به تغییراتی مربوط میشود که بسیار خلاق و نواورانه بوده و باعث بحث و جدل هم شده اند! بخش جدایی ناپذیر شخصیت بتمن، تاریکی درونی طاقت فرسا و ضربه روحی ناشی از تجربه قتل والدینش است که او را وادار میکند تا ردای شوالیه تاریکی را به تن کند و هر شب به مبارزه با جنایات به هر قیمتی بپردازد. وقتی به آنجا میرسند گوردون با بروس وین کوچک و ترسیده از مرگ پدر و مادرش رو به رو میشود و سعی میکند او را آرام کند، گوردون به او قول میدهد که قاتل پدر و مادرش را پیدا کند و در همین راه درگیر ماجراهایی میشود که به مافیاهای شهر مربوط لباس بتمن واقعی بچه گانه است.

این کمیک كه توسط «جف جانز» نوشته شده بحث های زیادی بر انگیخت چون در آن لباس نسبتاً جدیدی بر تن جناب «مرد پولادین» دیدیم! ولی ناتاشا رومانفی که ما میشناسیم و عاشقش هستیم در دهه 70 و در یك کمیک اسپایدرمن به وجود آمد ! نیازی به گفتن نیست که در 14 سال گذشته، هیچ اقتباسی از کتابهای مصور حتی به گرد پای شوالیه تاریکی به عنوان ستاره این زیرژانر در چشم من نزدیک نشده است. لباس اصل این شخصیت به هیچ عنوان دارای کیفیت نامطلوب نمی باشد و همچنین از قیمت مناسبی برخوردار است. در طول سال بعد، کال-ل در نهایت هویت مخفی خود را به عنوان سوپرمن برای عموم فاش میکند و به عنوان یک روزنامهنگار برای کمک به حفظ صلح شهر کار میکند. یک قهرمان واقعی است مدام به این فکر می کنند که چگونه می توانند اقدام کنند و به دیگران کمک کنند. اما حداقل مت ریوز، رابرت پتینسون و همکارانشان میتوانند از این واقعیت که آنها تنها کسانی هستند که با اعطای یک اثر استادانه به تماشاگران، در فاصله قابل توجهی از آن دستاورد سینمایی ماندگار نولان، توانستند آن را به چالش بکشند، خوشحال باشند.

اینطور که مشخص است سیگل و شاستر به سیرک و کارناوال علاقهی ویژهای داشتهاند! هویت این قربانی هنوز مشخص نیست اما اهمیت خیلی زیادی ندارد. سالیان سال است که ابرقهرمانها با فیلمهای اقتباسیشان هالیوود را به تصرف خود درآوردهاند اما چیزی که هرگز در فیلمها نمیبینیم چشمان سفیدرنگِ مشهور قهرمانان است. از سوی دیگر در دورانی که والی وست فلش بود، پروفسور زوم به زمان حال سفر میکند و در مورد کاستوم جدید والی که چشمانش سفید است نظر میدهد و میگوید بهتر است آن را تغییر دهد چرا که: «مردم با دیدنِ چشمهات راحتتر بهت اعتماد میکنن.» یا در یکی از شمارههای نایتوینگ زمانی که نقاب دیک گریسون شکسته شاهد تکههای خورد شدهی یک لنز سفید هستیم که پیشتر بر روی جایگاهِ چشم قرار داشته. جری سیگال و جو شاستر نیز برای طراحی سوپرمن ازین استایل استفاده کردند و این موضوع نه تنها شخصیت کال-ال را بسیار قدرتمندتر نشان میداد بلکه به کیفیت پایین چاپ در زمان خود کمک میکرد و باعث میشد شخصیت سوپرمن درمیان دیگر شخصیتها راحتتر شناسایی شود. اول از همه اینکه قهرمانان با شنل بسیار بزرگتر و قدرتمندتر از دیگر شخصیتها بنظر میرسند.

در حال حاضر چنین برنامه هایی در برهوت برنامه سازی تلویزیون دیده می شوند اما سؤال اصلی اینجاست این سبک از برنامه ها چه مزایا و آورده ای برای بینندگانش دارد؟ بر اساس آنچه در روشنایی روز این عکسها دیده میشود، لباس بتمن رابرت پتینسون ظاهری نسبتا متفاوت از هر بتمنی که تاکنون دیدهایم دارد؛ قسمت گوشهای خفاشمانند نقاب او هم بیشتر به نیزه شباهت دارند که متفاوت از نسخه بن افلک دیده میشود. در هر حال پس از مشخص شدن قابلیت های لباس هواداران هم روی خوش به آن نشان دادند .پس از مدتی مرد عنكبوتی از شر این لباس خلاص شد و لباس قبلی خودش را پوشید.

اگر واقعا میخواهید چیزی ببینید که مغزتون رو متحیر کنه پس پیشنهاد میکنیم به اختراعات مردی به نام «ریچارد براونینگ» (Richard Browning) توجه کنید. شاید فقط بتوان گفت این لباس خیلی جلف و منشوری بود (نمیدونم آقای ترابی قراره چطور عكس این لباس رو تو مقاله بزاره !) متاسفانه این لباس هم بخشی از جز روندی بود كه که ناشران درطول دهه 90 پیش میگرفتند تا میزان فروش را بالا ببرند. درسته که خیلی از هواداران وقتی شنیدند بیل در دنیای سینمایی دی سی نیست بسیار ناراحت شدند ولی باید بدونیم و قبول کنیم که بدون موفقیت بتمن های نولان اصلا الان چیزی به نام دنیای سینمایی دی سی وجود نداشت! بتمن تنها شخصیتی است که در دنیای کمیک شنلش واقعاً استفادهی ابزاری دارد.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی