تولید ماشین‌آلات صنعتی در داخل با سیاست درست تعرفه‌ای، ما را به توسعه صنعتی می‌رساند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس تاکید کرد: الان لایحه‌ای را دولت در دستور کار دارد و می خواهد به مجلس بیاورد که تعرفه وارادت ماشین آلات صنعتی را از چهار درصد به یک درصد کاهش دهد که این هم ظلم در حق تولید و هم در حق دولت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور ما در تولید ماشین آلات صنعتی پیشرفت چشمگیری داشته و رتبه خوبی را در سطح جهان کسب کرده و شرکت‌های دانش بنیان ما در این زمینه موفق عمل کرده‌اند.

وی افزود: پیش بینی های شده است حدود ۱۵۰هزار میلیارد تومان از درآمد دولت کاهش پیدا می‌کند که کاهش درآمد دولت برابر با استقراض از بانک مرکزی و چاپ اوراق قرضه است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید عده ای از پورسانت‌های که می‌گیرند و از سفرهای خارجی که می روند چشم بپوشند و به تولید داخل اهمیت دهند تا شاید این مشکلات ما حل شود.

وی تصریح‌کرد: در کشور ما اگر از شرکت‌های داخلی با سیاست‌گذاری درست تعرفه‌ای در برابر واردات حمایت شود و ماشین‌آلات صنعتی در داخل تولید شود، به‌طور قطع ما به سمت توسعه صنعتی پیش خواهیم رفت.

حجت الاسلام “سید ناصر موسوی لارگانی” در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد حمایت از تولید داخل به منظور تولید ماشین آلات صنعتی و لزوم حذف معافیت های وارداتی، افزود: همواره رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حمایت از تولید داخل تاکید داشتند در یکی از فرمایشاتشان واردات کالا به صورت قاچاق را مذمت و تاکید کردند “هر جا از این کالاها دیدید آتش بزنید”، در یکی از فرمایشات نیز واردات بی رویه کالا به‌ویژه کالاهای که مشابه آن در کشور تولید می شود را مذمت کردند.

وی ادامه‌داد: در اصفهان شرکت دانش بنیانی را داریم که چند سال پیش ایکس ری که یکی از دستگاه‌های مورد نیاز ما در گمرکات و مناطق آزاد است را تولید کرده بود، اما حتی قبول نکردند در مزایده و مناقصه‌ای که گذاشته بودند شرکت و بتوانند با دستگاه چینی رقابت کنند.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: حتی دستگاه‌های سی تی اسکن و مورد نیاز بیمارستانی تولید شده است، با این حال حاضر بودند از خارج از کشور خریداری کنند اما از اینها خریداری نکنند.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی اظهارداشت: اگر ما بخواهیم به همین منوال اوراق چاپ و از بانک مرکزی استقراض کنیم، دولت ورشکسته می شود؛ یک طرف قضیه این است که این لایحه به تولید ضربه می زند و یک طرف قضیه این است که خود دولت ضربه می خورد و بنده از مخالفان جدی این لایحه هستم و اگر در صحن مجلس مطرح شود در مخالفت با آن صحبت می‌کنم.


منبع: https://www.irna.ir/news/84834864/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%A7-%D8%B1%D8%A7

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی