اپلای مهندسی معدن ؛ تحصیل مهندسی معدن در خارج تراست | industryna

از این رو دانشجویان باید از همان ترم اول تمام تلاش و علاقه خود را برای هرچه بیشتر موفق شدن خود در این رشته بکار گیرند، جون در غیر این صورت نمی توانند راهی را که انتخاب کرده اند به خوبی و درستی به پایان رسانند. مهندسی معدن دارای ۴ گرایش اصلی کارشناسی استخراج، اکتشاف، فرآوری مکانیک سنگ و تونل‌سازی و ۴۰ گرایش تخصصی مانند ابزار، ماشین آلات، حفاری و… می‌شود. مهندسان معدن اغلب در یک ماده معدنی یا فلزی خاص مانند زغال سنگ یا طلا تخصص دارند. آنها معمولاً معادن را طراحی و توسعه می دهند و بهترین روش استخراج فلز یا مواد معدنی را برای استفاده بیشتر از ذخایر تعیین می کنند. مهندسان تازه فارغ التححصیل معدن معمولاً زیر نظر مهندسان باتجربه کار می کنند. این کشور به عنوان پیشگام جهانی در صادرات ذغال سنگ، سرب، روتیل و روی و صادر کننده عمده اورانیوم، طلا و آلومینیوم شناحته شده است و تجارت معدن استرالیا در حال رونق است.

سنگ‌شناسی

علاقه مندانی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی مهندسی معدن اقدام به اپلای می کنند، مهارت های لازم برای ارتباطات فنی و دانش کافی از این رشته را به دست می آورند. متقاضیان در طول این برنامه به طور کامل با سیستم های تولیدات و استخراجات زیر زمینی، عملیات حفاری، الزامات و شرایط محیط ایمنی و معدن آشنا می شوند. هر ساله بسیاری از علاقه مندان به رشته مهندسی معدن برای تحصیل در دانشگاه مجله خبری صنعت های خارج از کشور اپلای می کنند. رشته مهندسی معدن برای اپلای در خارج از کشور شرایط خاصی را می طلبد که دانستن آن ها به روند اپلای و پذیرش شما در دانشگاه مورد نظرتان کمک می کند. بنابراین در ادامه با ما در موسسه ی مهاجرتی تراست همراه باشید تا به این رشته و شرایط اپلای آن در خارج از کشور بپردازیم و جزئیات بیشتری را در مورد رشته مهندسی معدن در اختیار شما قرار دهیم.

  • به طور کلی واحدهای درسی دوره تحصیلی مهندسی معدن را به 5 گروه دروس عمومی (20 واحد)، دروس اصلی (35 واحد)، دروس پایه (32 واحد)، دروس تخصصی الزامی (33 واحد) و دروس تخصصی اختیاری (20 واحد) تقسیم کرد.
  • برخی از سمت هایی که در این پژوهش در نظر گرفته شده اند شامل مهندس معدن، کارشناس استحراج، مسئول حفاری، سرپرست معدن، مدیر اکتشاف و … می باشند که یک مهندس معدن می تواند در هر یک از آنها استخدام شده و فعالیت نماید.
  • مجموعه عملیاتی که باعث می‌شود تا ماده معدنی دارای مشخصات یاد شده شوند، فرآوری مواد معدنی نام دارد؛ لذا در پایان منجر به تولید محصولاتی خواهد شد که یا مستقیماً قابل عرضه در بازار و یا آماده برای دیگر عملیات متالوژیکی و صنعتی هستند.
چراکه هر کارفرما باتوجه به نیازهای خود، شرایط و مهارت‌های مشخصی را از متقاضیان کار درخواست می‌کند. یک دانشجوی مهندسی معدن بعد از قدم گذاشتن در این رشته دیدگاه کاملاً متفاوتی به زمین و این کره خاکی پیدا می کند. او دیگر همانند تمام انسان ها به کوه و سنگ ساده نگاه نمی کند، بلکه با یک دید عمیق به آنها می نگرد. چون اوست که می داند در دل یک سنگ ساده چه منابع گرانبهایی نهفته است، اوست که می داند درون سنگ دنیایی است که شبکه های کریستالی آن با نظم و نیرویی بسیار دقیق در کنار همدیگر قرار گرفته اند… استخراج معادن با توجه به فاکتورهای بسیاری نظیر شرایط اقتصادی و فنی و قابلیت دسترسی به کانسار و… به دو صورت کلی روباز و زیر زمینی انجام می‌گیرد.معدنکاری روباز تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که دیگر استخراج به صورت روباز به صرفه نباشد و پس از آن استخراج به روش زیر زمینی صورت می‌گیرد.

برای قبولی در رشته مهندسی معدن چه درس هایی را باید بخوانم؟

به طور کلی، آن دسته از مشاوران فنی که به عنوان مشاور محصولات کار می کنند، استخدام می شوند تا راه حل خاصی برای یک مسئله فنی در توسعه یک محصول یا دستگاه ابداع کنند. یک مشاور فنی ممکن است به عنوان طراح فناوری کار کند و راه حل های جدیدی را به گروه ارائه دهد. درباره تغییر رشته در اپلای، بهترین رشته های مهندسی برای اپلای و همچنین درباره اپلای برای ارشد بخوانید. بعد از حدود دو ماه از ارسال اپلیکیشن فرم­ ها، نتایج پذیرش به افراد اعلام می­ شود که در صورت گرفتن پذیرش، هر فرد با توجه به معیارهای خود و نتایجی که از مراکز آموزشی دیگر می­ گیرد، آن را قبول یا رد می­ کند. اگر شرکت یک مهندس 7 سال سابقه بیمه داشته باشد همان مهندس باید به عنوان مدیرعامل در هیئت مدیره قرار گیرد و اگر با 2 مهندس 3 سال سابقه تشکیل شده باشد یکی از مهندسین به عنوان مدیرعامل و مهندس دیگر به عنوان عضو هیئت مدیره در شرکت قرار می گیرند.

معرفی رشته مهندسی معدن –  دانشگاه های پذیرنده رشته مهندسی معدن

ما برای آشنایی بیشتر هر چه بیشتر شما عزیزان برای انتخاب رشته، مقاله‌ای را آماده کرده‌ایم که با مطالعه آن می‌توانید با ماهیت این رشته، نحوه ادامه تحصیل در این رشته، گرایش‌های آن و دروس هر یک از گرایش‌ها و بازار کار و درآمد آشنا شوید. 6 ترم نخست به درس های مشترک مهندسی معدن (گرایش های اکتشاف، استخراج، مکانیک سنگ و فرآوری) اختصاص داده شده و طی دو ترم آخر درس های تخصصی گرایش انتخابی برای هر ورودی برنامه ریزی می شود. آموزش های نظری ۶۸ درصد، فعالیت های عملی و تخصصی ۳۲ درصد زمان کل آموزش را به خود اختصاص خواهد داد. کشور ایران در زمره کشورهایی است که منابع معدنی بسیار دارد و یکی از ثروت های آن معدن های گوناگون به شمار می رود؛ به همین دلیل رشته مهندسی معدن از بازار کاری برخوردار است و مهندسان معدن نیز درآمد خوبی دارند.

http://amdmag.ir

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی