انجمن صنایع همگن نساجی البرز: استیضاح وزیر صمت غیراصولی است

۸- در صورت موافقت احتمالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استیضاح وزیر صمت، مشخص نیست گزینه بهتری برای جایگزینی ایشان داشته باشیم.

۷ – نظر به اینکه وزیر کنونی وزارت صمت طی سال‌های اخیر مسئولیت‌های مهمی را در وزارت صمت برعهده داشته است و از تجربیات ارزشمندی در زمینه‌های تجارت و بازرگانی برخوردار است، ضروری است با رأی اعتماد مجدد نمایندگان مجلس به ایشان، جامعه از این تجربیات در مسیر رفع انبوه مشکلات اقتصادی بهره‌مند شود.

۱- صنعتگران صنایع مرتبط با نساجی، پوشاک و چرم ضمن حمایت از عملکرد و برنامه‌های وزارت صمت اعلام می‌دارند، در شرایطی که وزیر صمت ایجاد تحول در وضعیت حاکم در این وزارتخانه را در دستور کار قرار داده است، تغییر ایشان به‌هیچ‌وجه به صلاح جامعه و اقتصاد کشور نیست.

در این نامه آمده است:

۴- درحالی‌که به لحاظ تحریم‌های ظالمانه اقتصاد کشور حال خوشی ندارد، فرصتی برای آزمون‌وخطا نداریم و اگر قرار است وزیر صمت مورد آزمون قرار گیرد، باید قبل از انتخاب ایشان در مسند وزارت این کار انجام می‌شد.

۵ – نمایندگان مجلس حتماً از این واقعیت مطلع هستند که با تغییر وزیر صمت، فعالان اقتصادی با یک سری دستورالعمل‌های جدید این وزارتخانه مواجه خواهند شد که این مسئله قطعاً چالش حاد ناشی از کاهش روند تولید و اخلال در واردات و صادرات را همراه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، «یدالله مالمیر» در نامه‌ای به «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در پی انعکاس خبر اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، اجازه می‌خواهم به نمایندگی از طرف صنعتگران صنایع نساجی، پوشاک و چرم استان البرز، نظرات این فعالان عرصه تولید را در ۹ بند به اطلاع حضرتعالی و وکلای مردم برسانم.

۲- وزیر صمت تاکنون اقدامات شایان توجهی را در ساماندهی این وزارتخانه در جهت رفع انبوه مشکلات بخش تولید کشور به کار گرفته است، لذا تغییر ایشان را اقدامی غیراصولی می‌دانیم.

۶- از نمایندگان مجلس درخواست داریم اجازه دهند وزیر صمت به فعالیت ادامه دهد تا بدون نگرانی و دغدغه بتواند برنامه‌های این وزارتخانه در بستر توسعه اقتصاد را عملیاتی کنند.

٣- تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات نساجی و پوشاک از خبر اعلام وصول استیضاح وزیر صمت شوکه شده‌اند، زیرا از دلایل اصلی این اقدام بی‌خبرند.

در این نامه همچنین خطاب به رییس مجلس تاکید شده است: استان البرز دارای بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ هزار واحد تولیدی صنفی و صنعتی فعال است و با امعان نظر به معرفی صنعت نساجی و پوشاک به‌عنوان یکی از هفت صنعت استراتژیک کشور در سند راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت، موجب نهایت امتنان خواهد بود در صورت نگاه حمایتی حضرتعالی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایجاد بستری مناسب جهت ادامه اجرای طرح‌ها و برنامه‌ریزی وزیر صمت قطعاً در رونق و توسعه تولید، اقتصاد و تجارت کشور نقش بسزایی خواهد داشت.


منبع: https://www.irna.ir/news/84926301/%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D9%87%D9%85%DA%AF%D9%86-%D9%86%D8%B3%D8%A7%D8%AC%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%B1%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B6%D8%A7%D8%AD-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

۹- ما فعالان اقتصادی بر این باوریم مشکل اقتصاد به‌ویژه در بحث تولید و صادرات صرفاً با انتخاب یک وزیر جدید برطرف نمی‌شود، چراکه رفع چالش‌های اقتصادی همت والای نمایندگان مجلس برای اصلاح قوانین کهنه و تاریخ‌گذشته را طلب می‌کند.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی