استاندار کرمانشاه: تمرکز صنایع در مرکز کشور باعث محرومیت استان‌های مرزی شده است

استاندار کرمانشاه در پایان از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خواست به دنبال به بازنگری قوانین راه گشا برای رونق تولید و پشتیبانی از واحدهای تولیدی، صنعتی و بخش خصوصی باشند.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تعداد کل معادن استان را ۲۲۲ فقره اعلام کرد که از این تعداد ۱۷۶ فقره فعال است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84836591/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B9%D8%AB-%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8Cاستاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به تمرکز سرمایه، صنایع و امکانات در استان های مرکزی کشور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با وضع قوانین از استان های مرزی و محروم در قالب ارایه مشوق هایی برای سرمایه گذاری، معافیت های خاص، در نظر گرفتن تسهیلات برای صنایع و تولیدی‌ها و دیگر راهکارها حمایت کنند، تا سرمایه گذاران برای آمدن به استان رغبت نشان دهند.

امیری مقدم همچنین از واحدهای تولیدی و معادن خواست از خام فروشی دست بردارند و به فکر تولید واقعی باشند و معادن حتما فراوری کنند تا برای کشور دستاوردی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود یکی از مهم ترین رسالت های خود را برداشتن موانع سرمایه گذاری در استان عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از اولویت های مهم استان برای توسعه راه اندازی واحدهای نیمه تمام و نیمه فعال است.

وی در ادامه با اشاره به عدم توجه جدی برخی از سازمان ها و شرکت سرمایه گذار دولتی مانند ایدور و ایمیدرو، کوثر و دیگر نهادها در استان کرمانشاه، افزود: باید طبق دستور رییس جمهور در استان کرمانشاه  این شرکت و سازمان ها در استان ما سرمایه گذاری واقعی و ملموس انجام دهند.

امیری مقدم همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در وضع قوانین به توسعه و عدم توسعه استان ها توجه کنند و یک دستورالعمل و نسخه کلی برای همه نپیچند، زیرا استانی مانند کرمانشاه مشکلات عدیده ای دارد که شاید استان ها دیگر اصلا نداشته باشند و یا در کرمانشاه با توجه به موقعیت اش ظرفیت بالایی برای تجارت و صادرات کالا وجود دارد که استان دیگر نداشته باشد و باید به این موارد توجه بیشتری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهمن امیری‌مقدم» روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که در سرسرای اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، افزود: مطالعات نشان می دهد، نرخ بالای بیکاری در استان های محروم و مرزی رابطه مستقیمی با صنعتی نبودن آنها دارد، استان های صنعتی نرخ بیکاری پایین و اشتغال پایدار دارند و استان های غیر صنعتی نرخ بیکاری و اشتغال غیر رسمی و ناپایدار بالا دارند.

نمایندگان مجلس از سرمایه گذاری در استانهای محروم حمایت کنند

موانع سرمایه گذاری در استان کرمانشاه را بر می‌داریم

در حال حاضر تعداد ۸۴ پروانه اکتشاف و ۲۲۲ پروانه بهره‌برداری معادن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شده است.

به گزارش ایرنا؛ در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۷۸۰ واحد صنعتی و ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و حدود ۳۰ هزار نفر هم در حوزه صنعت مشغول به کار هستند.

وی گفت: سیاست های غلط و و ناعادلانه ایجاد صنایع در کشور، و همچنین مرکز – پیرامون در داخل خود استان ها،  باعث مهاجرت از استان های کم برخوردار مرزی به مرکز کشور و در شهرستان ها به مرکز استان شده و این پدیده های اجتماعی فراوانی مانند حاشیه نشینی که امروز یکی از معضلات مهم اجتماعی شهر کرمانشاه است بوجود آورده و برخی مناطق نیز از جمعیت خالی شده اند.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی