ارتفاع جک های ساختمانی چقدر است؟ شرکت عمود گستر قم

ارتفاع جک های ساختمانی چقدر است؟ شرکت عمود گستر قم

تجهیزات مختلف فلزی ساخت و ساز از قبیل جک سقفی، قالب فلزی بتن، سکوی بتن ریزی، داربست مثلثی، سولجر و انواع و اقسام محصولات دیگر، از فروشگاه عمودگستر قابل تهیه است. که قسمت نگهدارنده اصلی در جک سقفی با این ۳ بخش به مهار قالب و سازه کمک می کند. قسمت پایین جک از لوله ساخته شده است که قطرهای متفاوتی دارد که رایج ترین آن ها قطر ۶ سانتی متری و ضخامت ۲ میلی متری است که به قسمت پایین جک متصل می شود. قسمت بالایی جک هم از قطر ۵ سانتی متری در حدود ۲.۵ میلی متری تولید می شود. می‌توانید برای ساختمان سازی از این نوع جک استفاده کنید و کارهای خود را به راحتی انجام دهید، جک‌ها در انواع مختلفی ساخته شده‌اند که هر کدام از آن‌ها کاربردهای خاص خود را دارند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با جک سقفی و کاربردهای آن به خوبی آشنا کنیم.

مورد دیگری که از مشخصات فنی انواع جک سقفی به شمار می آید، سایز آن ها خواهد بود. البته این مقادیر با توجه به سفارش متقاضیان و توان تولید کارخانه های تولید کننده قابل تغییر خواهد بود. با این وجود، معمول ترین سایزهای مختلف جک ساختمانی که برای ارتفاع های ۳ تا ۴ متری مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، قابلیت استفاده در زمین های ناصاف و سست را داشته باشد و در خاک فرو نرود. بهترین شرکت تولید کننده جک سقفی در ایران، شرکتسپنتا،با تولید انواع جک های سقفی با کیفیت و مقرون به صرفه، متناسب با نیاز سازه شما، امکان طراحی، تکمیل و ساخت انواع سقف را فراهم کرده است.

  • جدول زیر مشخصات صلیب و مشخصات رزوه و ضخامت لوله و همچنین وزن جک سقفی درج شد است .
  • این جک برای جاهایی که نیاز به چرخش در قسمت صلیب باشد، بسیار مناسب است.
  • جک های سقفی به طور کلی، در دو دسته سبک و سنگین طبقه بندی می شوند؛ جک های سقفی سبک قدرت تحمل پایین تری دارند؛ اما، جک های سقفی سنگین، قدرت تحمل بار بیشتر و بالاتری دارند.
  • 6- اهرم ها و هوک را چک کنید و قبل از کار با جک، محیط اطراف را بررسی نمایید.

کاربرد اصلی جک سقفی، پایدار نگه داشتن سقف و تحمل بار ناشی از آن و همچنین، کفراژبندی سقف تا انتهای پروژه و ساخت کامل سقف است. در مواقعی که می‌خواهیم قسمت اصلی سقف با جک ساختمانی پوشش داده شود، به کار بردن جک از نوع صلیبی بهترین گزینه می باشد که کارفرما را از هزینه اجاره و خرید جک بیشتر معاف می ‌نماید. سقف ساختمان هنگام ساخت، به یک نگهدارنده یا یک تکیه گاه نیاز دارد که از ریزش آن جلوگیری نماید.

جک سقفی سبک

موادی که برای ساخت و تولید قطعات جک سقفی استفاده می شود، باید از بهترین مواد موجود باشد. برای مثال بی کیفیت بودن قطعه ای به نام پیچ جک، کارایی جک سقفی را با ضعف مواجه کرده و باعث بروز خسارت خواهد شد. جک هایی هستند که برای ثابت نگه داشتن و تحمل میزان باری که به سقف وارد می شود، استفاده می شوند.

آن چه که برای این محصول بسیار مهم است کیفیت خوب آن می باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کیفیت این محصول به خاطر این که بتواند میزان بار و فشار سقف را تحمل کند و دوم این که در زمین های سست و ناهموار بتواند بایستد شایان توجه است. یعنی جک به اعماق زمین فرو نرود که خود مشکلات بیشتری به وجود می آورد. روی لوله نری سوراخ هایی برای تنظیم ارتفاع ایجاد می شود این سوراخ ها با پین فنردار و در فاصله های معین و منظم 10 سانتی متری قرار می گیرند که با پیچ و مهره های موجود روی مادگی و با استفاده از گوه و انواع رزوه محکم بهم وصل می شوند.

معرفی شرکت

اگر به دنبال استفاده از جک سقفی T شکل هستید، ارتفاع مجاز شما تا ۳.۵ است. برای بیش از این ارتفاع ایمنی به خطر می افتد و باید از داربست اسکافلد استفاده کنید. در صورتی که قصد استفاده از جک صلیبی را دارید ارتفاع تا ۳ متر کاهش می یابد. اما مواردی وجود دارد که با تایید مهندس ناظر زودتر نیز قالب ها باز می شود. و نوع دوم آنها که ما به بررسی جزئیاتجک سقفی صلیبییا تی شکل میپردازیم . شرکت مدرن سازان تولید کننده کلیه صنایع و تجهیزات قالب فلزی بتن و سیستم های داربست بندی با هدف ارائه مشاوره ، طراحی و تولید این تجهیزات در مدل های مدولار و خاص در سال ۱۳۸۵ تاسیس گردید.

این محصول در صورت استفاده نادرست و آسیب دیدگی می تواند قابل تعمیر باشد و مجدداً استفاده شود. جک های زیر سقف باید از توان و مقاومت بالایی در مقابل فشار برخوردار باشند در غیراینصورت ممکن است ضررهای بزرگی به پروژه وارد نماید . استفاده کم و با فاصله زیاد نیز می تواند این حطرات را افزایش دهد . جک های سقفی مدل های دیگری نیز دارند مانند جک های رزوه داخل ( گلدانی ) ، جک های ساده بدون صلیب ، جک های اروپایی طرح دوکا و پری که برای سیستم های فلکس مورد استفاده قرار می گیرد . در حال حاضر جک های سقفی U به صورت عمده در کشور عراق مورد استفاده قرار می گیرد . اگر قصد دارید بیش تر درباره جک سقفی بدانید و بدانید که کاربرد آن چیست با ما در این مقاله همراه باشید ما در این مقاله به عنوان های زیر می پردازیم.

بسته به نیاز می‌توان ابعاد و ضخامت این محصول را تعیین کرد؛ یعنی محدوده وزنی جک ساختمانی توسط سازنده و فروشنده تعیین و سفارش می‌شود. لوله داربست یکی دیگر از وسایل بسیار کاربردی و مهمی می‌باشد که در ساختمان سازی از آن استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که اتصال لوله داربستباید توسط افراد ماهر و با تجربه انجام شود. اگر نصب آن توسط کسی انجام شود که هیچ اطلاعی از مشخصات و ویژگی‌های آن نداشته باشد، بدون شک با مشکل مواجه می‌شود و خسارت‌های زیادی به وجود می‌آید. جک سقفی هم یکی از این وسایل مهم می‌باشد که باید آن را تهیه کنند.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی