ارائه توان صنعتگران ایرانی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو/ نقشه راه خودروسازی، چراغ راه آینده این صنعت

“آرش محبی‌نژاد” امروز در حاشیه دومین روز از نمایشگاه تحول صنعت خودروی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: این نمایشگاه در وهله نخست، نشان‌دهنده تاریخچه تولد و تبلور خودروسازی کشور است و سیر تحول صنعت خودرو را از ابتدا تا امروز و آنچه به تولید انبوه رسیده را نشان می‌دهد.
وی بیان‌داشت: همچنین قطعاتی که تاکنون در قالب میزهای ساخت داخل، داخلی‌سازی شده و سطح توانمندی خودکفایی صنعت قطعه‌سازی را از سوی قطعه‌سازان کشور به‌همراه آخرین دستاوردها و فناوری‌هایشان شاهدیم.
محبی‌نژاد، همچنین با اشاره به ارائه توانمندی‌های خودروسازان بخش خصوصی، خاطرنشان‌کرد: در مجموع، مسیری که صنعت خودروسازی با همه فراز و نشیب آن از ابتدا تا امروز طی کرده، به رویت مردم، نخبگان صنعت و سیاستگذاران و تصمیم‌گیران این صنعت خواهد رسید که دستاورد بسیار ارزشمندی است.
این مقام صنفی ادامه‌داد: اینها فقط یک بعد این صنعت بزرگ است و ابعاد و بزرگی آن به عنوان لکوموتیو ۶۴ صنعت وابسته و اینکه چگونه از واردات و مونتاژکاری خودرو در نهایت به این نقطه رسید، خود یک دستاورد بزرگ است.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود اخبار و اطلاعات این نمایشگاه نه فقط به گوش مسوولان و تصمیم‌گیران برسد، بلکه انعکاس برون‌مرزی خوبی نیز داشته باشد تا مقدمه ای برای نمایشگاه خودرو که تا دو ماه دیگر شاهد برگزاری آن خواهیم بود، باشد.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور اضافه‌کرد: دستاورد دوم این نمایشگاه، ارائه برنامه تحول صنعت خودرو و طی مسیر در راستای همین برنامه است.
وی توضیح‌داد: موضوعاتی همچون پلتفرم‌های جدید، نوآوری، کیفیت قطعات، کیفیت مونتاژ و آنچه پیش رو خواهد بود از یک سو، و از سوی دیگر ترسیم آینده این صنعت را در این نمایشگاه شاهدیم.
وی تصریح‌کرد: این تصویر عینی و همچنین ترسیم آتی، خود مکمل خوبی خواهد بود تا یک نقشه راه مناسب و امیدبخشی پیش‌روی صنعت خودرو، ذی‌نفعان آن و همچنین طرف‌های خارجی علاقه‌مند به مذاکره و مشارکت (حال چه برجام امضا بشود یا خیر) باشد.
محبی نژاد تصریح‌کرد: نتیجه این نمایشگاه چیزی جز جمع‌بندی توانمندی کشور و برنامه ارتقا و تحول صنعت خودرو به‌ویژه در حوزه‌های کیفی و تیراژ نیست و این خلایی بود که احساس می‌شد.
وی خاطرنشان‌کرد: از آنجایی که این نمایشگاه پس از نمایشگاه بین‌المللی “اتومبیلیتی ۲۰۲۲” روسیه در حال برگزاری است، مکمل آن نمایشگاه بوده و دستاورد های کامل‌تری به همراه خواهد داشت.
این مقام صنفی تاکید کرد: دستاوردهای نمایشگاه مسکو در همین نمایشگاه در قالب میزگردها و نشست‌های خبری مختلف عرضه خواهد شد که می‌تواند برای همه ارکان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز، مشتریان، ذی‌نفعان و شرکای استراتژیک صنعت ما پیام‌های خوبی داشته باشد.

ارائه توان صنعتگران ایرانی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو/ نقشه راه خودروسازی، چراغ راه آینده این صنعت

به گزارش ایرنا، روز گذشته (پنجشنبه) نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودروی کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.
“سید رضا فاطمی‌امین” وزیر صمت در این مراسم از پلتفرم و محصول خودروی اقتصادی، پلتفرم آفرود ملی، پلتفرم کلاس متوسط و خودروی برقی با داخلی سازی بالای ۵۰ درصد، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان خودروی تجاری، کتاب تبیین رویکرد دانش بنیان شدن صنعت خودرو و چند پلتفرم دیگر رونمایی کرد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84866494/%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87

ارائه توان صنعتگران ایرانی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو/ نقشه راه خودروسازی، چراغ راه آینده این صنعت

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی