اخبار پزشکی , Drug Med: مجله ی فوق تخصصی دارو، پزشکی، تشخیص و کرونا ویروس ۱۹-دراگمد

آش ها انواع متنوعی دارند که در نقاط مختلف کشور با روش های متفاوتی تهیه می شوند. آش غذایی پرطرفدار است که به خاطر داشتن مواد مغذی یک وعده غذایی کامل محسوب می شود … سازمان جهانی بهداشت ، دیروز (جمعه) نسبت به نوع جدید و کشنده ویروس کووید 19 به سبب کاهش احتیاط نسبت به کرونا در سطح جهان هشدار داد. سازمان ملل، از سال 1992 یک روز بین المللی، تحت عنوان روز جهانی معلولان تعیین کرد. هدف از تعیین چنین روزی، درک و پذیرش افراد دارای معلولیت، افزایش اگاهی عمومی و تجلیل از دستاوردها و مشارکت های معلولان بود. بیماران مبتلا به سرطان ریه قبل از ابتلا به یائسگی و آغاز شیمی درمانی باید اطلاعات لازم پیرامون خطر آمنوره ناشی از شیمی درمانی و سایر مشکلات یائسگی داشته باشند.

اخبار پزشکی , Drug Med: مجله ی فوق تخصصی دارو، پزشکی، تشخیص و کرونا ویروس ۱۹-دراگمد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که سویه جدیدی از ویروس کرونا به نام XBB در آمریکا شیوع پیدا کرده است. شرایط شیوع بیماری های واگیردار از جمله آنفلوآنزا در مازندران در حالی طبق ارزیابی های رسمی طی یک ماه بدتر شده که کارشناسان بهداشت و درمان و مسوولان دستگاه های اجرایی نسبت به سقوط شدید … امروزه افراد در سنین مختلف اهمیت بیشتری به ظاهر پوست خود می دهند که این امر باعث افزایش تمایل به استفاده از …

تغییر ساده رژیم غذایی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را در مردان کاهش دهد

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که گروه خونی A دارند، بیشتر از دیگران در معرض خطر سکته مغزی زودرس قرار دارند. مصرف بیش از اندازه نمک باعث افزایش فشار خون می شود که یکی از دلایل اصلی بیماری های قلبی عروقی است. – براساس مطالعه جدیدی که توسط پزشکان انجام شده است، اضافه کردن نمک بیشتر به غذاها با … بلکه یک مسیر (فرآیند) است که ممکن است افراد از میانه راه بازگردند.

تشریح تغییرات آزمون سراسری سال ۱۴۰۲

بانک داده ای مذکور شامل اطلاعات پزشکی بیش از 4000 نفر از ساکنین شهر استوکهلم از بدو اطلاعات و اخبار داروی و پزشکی و تشخیص در ایران تولد می باشد. در فاصله زمانی مذکور تست کرونا 425 نفر از شرکت کنندگان با میانگین سنی 26 سال (54% بانوان بودند) مثبت گردید. محققان در ادامه وضعیت آلاینده های هوا در روزهای منتهی به مثبت شدن تست افراد مذکور را بررسی و با گروه کنترل مقایسه کردند.

  • ADHD یک اختلال مزمن و ناتوان کننده در نظر گرفته می شود و شناخته شده است که فرد را در بسیاری از جنبه های زندگی از جمله دستاوردهای تحصیلی و حرفه ای، روابط بین فردی و عملکرد روزانه تحت تاثیر قرار می دهد.
  • نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی پرچرب ممکن است خطر بروز دردهای مزمن را افزایش دهد.
  • ما به عنوان والدین برای مراقبت و رسیدگی از آن ها، نیازمند اطلاعات و آگاهی هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن، نیازهای فرزندانمان را برآورده کنیم و در نگهداری و رشد آنها موفق باشیم.
  • گروهی از محققان یکی از شرکت های خلاق به فرمولاسیون قطره خوراکی برای از بین بردن عفونت معده دست یافتند که به گفته آنها این دارو در بدن مقاومت دارویی ایجاد نخواهد کرد.
  • تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن بیشتر انواع توت ها و نوشیدن چای ممکن است روند زوال ذهنی را با افزایش سن کاهش دهد.
تجربه کنندگان متوجه نقاط مشخصی در زندگی گذشته خود می شوند که این موضوع باعث بروز تحولی مثبت و درازمدت در رشد روانی آنان در آینده می شود. جزئیات این پژوهش در مجله Diabetes به چاپ رسیده است و علاقه مندان به مطالعه بیشتر می توانند به مجله مذکور مراجعه نمایند. علاقه مندان به مطالعه اصل مقاله می توانند به مجله Biomaterials مراجعه نمایند.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی