اتاق فرار رویا قوانین خاص خود را دارد و برای خارج شدن از آن باید محدودیتها را کنار بگذارید. در بازی های فکری اتاق فرار هم بازی اقتباسی به یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین بازی های طراحی شده توسط صاحبین مجموعه ها تبدیل شده. اتاق فرار های اقتباسی بر گرفته شده از یک فیلم و یا یک داستان واقعی بسیاری را تا به امروز شاهد بودیم. درجه سختی هر اتاق فرار عددی بین یک تا 10 است، با بالا رفتن عدد و نزدیک شدن آن به 10 سختی بازی افزایش و همچنین با نزدیک شدن به عدد 1 کاهش پیدا می کند.
ما در مجموعه اتاق فرار یونا (اتاق فرار حجله و اتاق فرار هاری) این موضوع رو مدیریت میکنیم تا گروه بازیکنان بازی رو به انتها برسونن. به این صورت که بازیگردان زمان رو کنترل میکنه و وقتی ببینه گروه بازیکنان زمان زیادی رو صرف حل یک معما یا یک بخش از بازی میکنن و نمیتونن ازش عبور کنن، راهنماییشون میکنه تا وارد مرحلۀ بعدی بشن. با این روش مطمئن میشیم که حتما بازی به انتها برسه و گروه بازیکنان همۀ مراحل بازی رو طی کنن. یکی از همکار های “تاکائو کاتو” ژاپنی فعالیتها و ایدههای دیگر این بازی از کمپانی ژاپنی را به آمریکا برد. در ابتدا آنها به عنوان اتاقهایی خسته کننده شروع به کار کردند و هیچ تلاشی برای واقعی و هیجان انگیزتر کردن بازی نکردند. اما تنها چند سال بعد، ایالت متحده شروع به باز کردن برخی از بهترین اتاق فرارهای جهان کرد.
پس اگر به دنبال این هستید که بدانید اسکیپ روم چیست، باید بدانید که همان بازی های کامپیوتری در دنیای مجازی می باشند که در دنیای واقعی شبیه سازی شده و به صورت گروهی گرون ترین اتاق فرار انجام میشوند. تو خیلی از اتاق فرارها ممکنه تعداد قفلها و درهایی که باز میکنید، روند پیشرفت بازی رو تعیین کنن. هنگام قرار گرفتن در شرایط فشار زیاد از ما خواسته میشود تا با اطرافیانمان ارتباط برقرار کنیم و با کمک آنها مشکلات را حل کنیم و به چالشها غلبه کنیم. اتاق فرار از قبیل تجربه “اتاق فرار مایان” تیم ها را در شرایطی قرار میدهد تا ارتباط خیلی نزدیکی با یکدیگر داشته باشند. از آنجا که ما انقدر در دنیای دیجیتال غوطه ور شدیم که از دنیای واقعیمان غافل ماندهایم، اتاق فرار این تجربه را به شما میدهد تا دوباره کارگروهی انجام دهید و از اهمیت کارگروهی باخبر شوید. شما در این بازی در یک فضایی از پیش آماده شده قرار خواهید گرفت و باید به هدف مشخص شده آن اتاق در زمان مشخص برسید و در نهایت فرار کنید.
- حل معما و چالشها راهی عالی برای تقویت، یادآوری و حفظ حافظه است.
- همچنین کار گروهی و رفاقت تیمی دلیل دیگه ای برای حس رضایت و شادی به حساب میاد.
- برای تهیه این بازی میتوانید به وبسایت مجموعه یا شعب حقانی یا سعادت آباد در تهران مراجعه کنید.
- از دیگر جذابیتهای این بازی هیجان وصفناپذیر و غیرقابلپیشبینی بودن آن است.
- یعنی ممکن است چندین و چند سر نخ مختلف پیدا کرده باشید اما یکی از آنها آنقدر بیربط باشد که تمامی منطق شما را زیر سوال میبرد.
با دست یافتن به پازلها، سرنخها و غنائم، مغز دوپامین آزاد میکند که بهعنوان یک سیستم پاداش و رضایتبخش عمل میکند. این دوپامین مزایایی از قبیل بهبود حافظه، انگیزه و افزایش تمرکز و مهارتهای اجتماعی را دارد. این یک بازی همهجانبه، در زمان واقعی، مبتنی بر تیم، پر از ماجراجویی است که در آن بزرگسالان و کودکان برای حل معماها به دنبال کردن سرنخها و رمزگشایی میپردازند تا با یافتن راهحل، از مخمصه فرار کنند. ای بازیها با تلفیق ماجراهای واقعی و داستانی شما را به تجربه ای متفاوت دعوت میکنند.
اتاق فرار طغیان (مستاجر۲)
اتاق فرار اسکیپ روم چیست مجله گردشگری هم اقلیم | allescape
در آبانماه ۱۴۰۰ توسط تیم اسکیپ روم داتآیآر طراحی و اجرا شده است. پس از گذار از دوران مازهای فرار فیزیکی، در سال ۱۹۸۸ بازی ویدئویی John Wilson’s Behind Closed Doors، چالش فرار را متحول کرد و یک بازی جدید به گیمرها هدیه داد. بازی Crimson Room نیز در سال ۲۰۰۴ بهعنوان اولین بازی ویدئویی اتاق فرار معرفی شد. این بازیها پایههای بازی اتاق فرار واقعی به سبک امروزی به شمار میآیند.