آموزش کار با صرافی کوکوین به صورت گام به گام + ویدیو

بنیانگذران کوکوین یعنی Michael Gan و Eric Don افرادی هستند که قبل از کار بر روی Kucoin، تجربه و سابقه دیگری نیز بر روی پروژههای Ant Financial و iBOX PAY داشتهاند. درواقع باید گزینه انتقال عادی (Normal Transfer) را انتخاب کرده و بعد از آن نیز روی گزینه USDT-TRC20 کلیک کنیم. نماد انتخابی در حال حاضر را به همراه اهرم (Leverage) مجاز برای معاملات Margin نمایش میدهد که با کلیک بر روی آن امکان انتخاب سایر نمادهای پشتیبانی شده توسط صرافی بر حسب نوع معامله یا رمزارز مبنای معامله یا نوع رمزارز مقصد (Altcoin, DeFi, NFT, iranarzdigital …) وجود دارد. سپس مطابق شکل به روی log in کلیک کردم.

برای مثال تصور کنید که با ۱۰۰۰ دلار وارد بخش فیوچرز کوینکس میشوید و سپس با ۱۰۰ دلار آن، روی اتریوم ۱۸۶۰ دلاری ترید کرده و آن را معامله میکنید. در مهر 1398، بنیانگذار در مصاحبه اختصاصی با Golden Finance گفت: کویینکس برای بلاکچین Beachfront تلاش میکند در ماه آبان همان سال اولین تراکنش ها در زنجیره عمومی CoinEx Chain با عملکرد بالا شکل گرفت. پس از ورود به صفحه اصلی صرافی در قسمت بالا صفحه دو گزینه برای معاملات وجود دارند که عبارتند از Trade و Dervatives. برای بازیابی کد دو عاملی صرافی کوکوین و تنظیمات Google Authentication ، دو راه وجود دارد. برای برداشت رمز ارز خود، حتماً باید برنامه Google Authenticator را بر روی گوشی خود نصب کنید و کد مربوط به حساب خود را در این بخش قرار دهید تا عمل برداشت کامل گردد. برای فعال کردن بر گزینه Set کلیلک کرده و حساب خود را با Google Authenticator که در گوشی خود نصب کردهاید، هماهنگ کنید.

با کلیک بر روی گزینه transfer پنجرهای باز میشود. در ادامه با تعیین Stop Price مشخص میکنید که به صورت خودکار بعد از رسیدن قیمت دارایی به عدد معینی، سفارش فروش در صرافی ثبت شود. تنها لازم است تا در وبسایت صرافی کوینکس ثبتنام کنید و با وارد نمودن ایمیل و سپس وارد کردن کد تایید در وبسایت کوینکس، احراز هویت شوید. در ادامه با راهنمای افتتاح حساب در صرافی کوکوین با ما همراه باشید. مقدار پولی که میتوانید ثرض بگیرید بر اساس اعتبار حساب شما در قسمت Equity میباشد . این میزان بر اساس اعتبار هر فرد مشخص میشود.

در حال حاظر سایت صرافی کوینکس هیچ گونی تحریم و محدودیتی برای کاربران با iP ایران اعمال نکرده است. این صرافی ویژگیهای معاملاتی متنوعی از جمله معاملات اسپات، توقف ضرر و حد ضرر را برای معاملهگران بازار رمزارزها ارائه میدهد. همانطور که گفته شد بهتر است جهت تخفیف در معاملات همیشه مقداری توکن CET به عنوان توکن بومی صرافی کوینکس در ولِت خود در صرافی داشته باشید. یکی از ویژگی های صرافی KUCOIN این هست که ارز اختصاصی و بومی خودش رو داره. توجه داشته باشید که تنها میزان دارایی که وارد اکانت فیوچرز صرافی کوینکس کردهاید دچار سود و ضرر شده و دارایی موجود در اکانت اسپات (spot) تحت ریسک قرار نمیگیرد. برای مثال شما با ۱۰۰۰ دلار وارد بخش فیوچرز کوینکس شده و با ۱۰۰ دلار از آن معامله انجام میدهید، پس از مدتی وارد ضرر شده و معامله به عدد لیکوئید نزدیک میشود. حال نوبت به احراز هویت دو مرحله ای میرسه؛ در این مرحله شما باید امنیت حساب کاربری خودتون رو بالا ببرید که البته الزامی نیست ولی حتما این کار رو انجام بدید؛ در این قسمت، از شما خواسته میشه تا با یکی از روش های SMS یا Google Authenticator احراز هویت دو مرحله ای رو انجام بدید.

Liquidation price: به حد نابودی حساب فرد گفته میشود. Stop Price: وقتی قیمت توکن از این مقدار کمتر شود، ربات دیگر سفارش جدید قرار نمیدهد. حالت لیمیت Limit ، قیمت یک واحد از توکن دلخواه و مقداری که میخواهید بخرید یا بفروشید را مشخص میکنید. کوکوین یک پلتفرم جهانی ساده و ایمن است که طیف وسیعی از رمز ارزها در آن ترید می شود. از جمله خدمات متفاوت دیگری که می توانید در کوکوین پیدا کنید، سرمایه گذاری رمز ارزهایتان است.

با پول وام گرفتهشده امکان انجام معاملات وجود دارد. بهاینترتیب در بخش مارجین نیز پولی را قرض کرده و با اضافه کردن آن به دارایی خود وارد معامله میشوید. سپس در قسمت نشانی برداشت ( Withdrawal Address) باید نشانی کیف پولی را که قصد داریم ارز خود را به آن انتقال دهیم، وارد کنیم. تمام اطلاعات انتقال از جمله آدرس کیف پول، مقدار، زمان و غیره ثبت میشوند. در حال حاضر، امکان ثبت قرارداد معکوس روی ارزهای دیجیتال پولکادات، اتریوم، بیتکوین و ریپل در صرافی کوکوین وجود دارد.

برای شروع به کار در این صرافی پیشنهاد میکنیم تا این مقاله از فکت کوینز را تا انتها به دقت مطالعه کنید. شاید جالب باشد بدانید که برخی از صرافی ها به جای اینکه از بازار اسپات کار خود را آغاز نمایند، از بازار فیوچرز ارائه خدمات خود را آغاز کرده و سپس بازار اسپات را نیز به خدمات خود اضافه کردند که البته کوینکس این گونه نیست. با اینکه وظیفه صرافی هایی مثل کوین اکس این است که امنیت را برای سرمایه های شما فراهم کنند، از این رو اگر کوین های خود را بر روی یک کیف پول آفلاین انتقال دهید می توانید مطمئن باشید که جای آنها امن است و هیچ هکری امکان استفاده از آنها را نخواهد داشت.

این تیم از متخصصان ارز دیجیتال در جهان هستند. صرافی بایننس (Binance) در حال حاضر بزرگترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال در جهان است، این صرافی دیجیتال که در سال 2017 به دست چان پنگ ژائو در کشور مالت راه اندازی شده است. در طرح دوم، با دعوت از دوستان خود (حداقل ۲ نفر) که در این صرافی ثبت نام کنند و مراحل احراز هویت را انجام دهند ۱۰ دلار هدیه دریافت کنید. وقتی برای اولین بار وارد قسمت مارجین صرافی کوینکس شوید، پنجره اخطار معاملات مارجین ظاهر می گردد، با اطلاع از ریسک معاملات مارجین روی کلید Confirm کلیک کنید تا بخش مارجین در دسترس شما قرار گیرد.

در صورتیکه سفارشی با قیمت برابر و میزان مناسب وجود داشته باشد، سفارش انجام خواهد شد. PNL%: میزان سود و زیان معامله را به درصد نشان میدهد. Taker: در این حالت صرافی از طریق گزینه market خرید و فروش را برای شما انجام میدهد. در این رابطه چند واقعیت مهم در مورد کوینکس بیان گردیده است که میتواند به شما در انتخاب صرافی مورد نظرتان کمک شایانی کند. رمز عبور مورد نظر خود را وارد کرده و دوباره آن را تایید کنید. برای افزایش امنیت حساب کاربری و داراییهای خود مراحل ایجاد و تایید رمز عبور معاملاتی خود را تکمیل کنید. در این آموزش، قصد داریم توکن تتر بر بستر شبکه بلاک چین ترون (USDT-TRC20) را از حساب کاربری خود در کوینکس (CoinEx) به یک کیف پول انتقال دهیم. بالاترین قیمت توکن کوینکس در تاریخ ۲۴ آذر ۱۴۰۰(15 December 2021) معادل ۲۱.۳۶ دلار بوده که همینک %۹۹.۸۴ پایینتر از آن زمان قرار دارد.

Cont: میزان دارایی شما که بهصورت دلار نمایش داده میشود. سفارش خرید Stop limit در ترید اسپات کوینکس به عنوان مثال اگر کاربری قصد داشته باشد بیت کوین را در قیمت 60100 خریداری کند، با تعیین محدوده قیمت 60000 دلار میتواند سفارش خود را به میزان دلخواه ثبت نماید. Position short: یا موقعیت فروش به زمانی گفته میشود که ارز دیجیتال مورد نظر را با بیشترین قیمت فروخته و در صورت کاهش قیمت دوباره همان رمز ارز را خریداری میکنیم. به طور کلی منظور از صرافی کوینکس در تریدینگ ویو، پلتفرمی است که داده های مورد نظر را از تریدینگ ویو می گیرد و آن را در صرافی کوینکس مورد معامله قرار می دهد. بخش ۴: پنل مختص تنظیم و کار با نمودار قیمت را باز میکند که در این بخش علاوه بر تنظیم تایمفریم نمودار و مشاهده حجم معاملات در هر بازه زمانی، امکان به اشتراکگذاری نمودار، ایجاد یک هشدار قیمتی در نمودار و اضافه نمودن نماد به موارد مورد علاقه، امکان مشاهده لیست سفارشات در انتظار (Order Book) به همراه عمق بازار، آخرین معاملات انجام شده (Recent Trades) و اطلاعات کلی در رابطه با رمزارز مورد نظر (Token Info) وجود دارد.

از یک چشمانداز کلی، CoinEx یک صرافی خوب است.

قبل از ورود به معامله ضریب اهرم (leverage) را تعیین میکنیم. این بار بهجای رمز ارز از تتر استفاده میکنیم؛ مانند مراحل قبل تتر را از اکانت اسپات به اکانت فیوچرز کوینکس خود انتقال میدهیم. در نهایت و پس از طی مراحل بالا یک order ثبتشده که بر اساس آن زمانی که قیمت ارز دیجیتال انتخابشده ما به ۰.۵۵ سنت برسد فروش انجامشده و position بسته میشود. لذا در صورتی که در زمان ثبت نام و یا کار با صرافی با مشکل مواجه شدید، می توانید در ادامه به صورت کامل ثبت نام و طریقه کار با صرافی کوینکس را یاد بگیرید تا زمانی که در حال کار با این صرافی هستید، نگران هیچ موضوعی نباشید. به کار بردن لوریج های زیاد مثل 50 و 100 احتمال از دست رفتن تمام سرمایه را ممکن می سازد.

استراتژی buy long (قسمت buy سایت) زمانی استفاده میشود که قصد داریم از رشد بازار سود به دست آوریم؛ اما استراتژی sell short (قسمت Sell سایت)، زمانی استفاده میشود که قصد داریم از ریزش بازار سود کسب کنیم. این عدد به معنای این است که اگر ارزش اتریوم به ۱۲۰۰ دلار کاهش یابد شما دارایی خود را از دست میدهید. باکس Amount Cont میزان دارایی ما را به دلار نمایش میدهد. لطفا نظرات و ایدههای خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مثلاً از ۱۲۰۰ دلار به ۱۱۰۰ و سپس به ۹۰۰ دلار و همینطور رو به پایین کاهش مییابد. درنتیجه ۹۰۰ دلار باقیمانده در اکانت فیوچرز کوینکس که وارد معامله نشده بود بدون ضرر باقی میماند. البته حجم برداشت روزانه برای کاربرانی که احراز هویت ندارند در صرافی kucoin بیشتر از coinex بوده و در حدود 1 بیت کوین است ولی در کوینکس این برداشت، ده هزار دلار خواهد بود. درصورتیکه در این معاملات سود کنید چند برابر بیشتر از حد نرمال سود کرده و همچنین اگر متحمل ضرر شوید چند برابر بیشتر از حد نرمال ضرر خواهید کرد. پشتیبانی می کند. در ادامه به ویژگی های دیگر این صرافی میپردازیم تا شما عزیزان بتوانید با خیال راحت معاملات ارزهای دیجیتال خود را انجام دهید. این مسایل را نگفتم که شما بترسید و وارد این بازار نشوید، بلکه میخواستم با آگاهی وارد این بازار شوید و پولی را بیاورید که آن را قرض نکردید یا وام و نزول نگرفتهاید و الان به آن نیازی ندارید، چرا که اگر به پول، نیاز فوری داشته باشید، مجبور میشوید زمانی که بازار منفی است، آن ارز را بفروشید و چه بسا فردای آن روزی که شما ارز را فروختید، قیمت آن ارز بالا میرود.

در این صورت عدد لیکوئید روند نزولی پیدا میکند. در این حالت، ۹۰۰ دلار موجود در اکانت فیوچرز که با آن معاملهای انجام ندادهاید بهعنوان پشتوانه لیکوئید عمل کرده و عدد لیکوئید را به تعویق میاندازد. این پلتفرم در آوریل 2022 از “صندوق سازندگان” خود با بودجه 100 میلیون دلاری رو نمایی کرد. 5. قابلیت خدمت رسانی به بیش از 6 میلیون کاربر فعال در بیش از 200 کشور مختلف را دارد. معاملات فیوچرز کوینکس تاریخ انقضا نداشته و تا هرزمانی که مایل باشید، این معاملات قابلیت اجرایی شدن دارند. سود حاصل از معاملات متعلق به شما خواهد بود، اما در عوض کارمزد از شما کسر خواهد شد. برای انجام این کار باید در ابتدا ارز خود را از فهرست ارزهای دیجیتال موجود در کوینکس پیدا کنیم. بهتر است برای شروع با ضریب اهرم ایزوله و با ضریب حداکثر ۳x کار شود. خب تا اینجا با بخش اول این صفحه آشنا شدید.

ببینید دوستان خوبم، در سر تا سر دنیا کلی هکر بیکار نشستن و مشغول هک اکسچنج های دنیا هستند. همچنین در این سایت اخبار مربوط به صرافی های معتبر نیز به اطلاع کاربران میرسد. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن کوکوین شیرز معامله میشود، صرافی KuCoin با سهم %۶۹.۱۰ از حجم معاملات روزانه است. صرافی کوکوین اعلام کرد کاربرانی که در جریان اختلال پیش آمده در پلتفرم معاملات فیوچرز این صرافی در زمان ریزش قیمتها در روز چهارشنبه ۵ آبان با مشکل مواجه شدهاند، میتوانند برای بررسی خسارت خود با این صرافی تماس بگیرند. امنیت صرافی کوینکس از دو جنبه مختلف قابل بررسی است. از یک چشمانداز کلی، CoinEx یک صرافی خوب است. سفارش مارکت: برای یک سفارش گذاری به روش Market باید تنها مقدار رمز ارز را وارد کنید و گزینه تعیین قیمت دلخواه برای شما غیر فعال است.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی