آشنایی با رشته مهندسی معدن و گرایشهای این رشته | industryna

مدارکی که متقاضیان برای اپلای در رشته مهندسی معدن به آن نیاز دارند بسته به کشور و یا دانشگاهی که می خواهند در آن اپلای کنند با یکدیگر متفاوت است. موسسه مهاجرتی تراست لیستی از مدارک مشترکی که برای اپلای در رشته مهندسی معدن به آن نیاز دارید را آماده کرده است. در صورتی که به اطلاعات بیشتر نیاز داشتید آن را از سایت دانشگاه مورد نظرتان بررسی کنید.

آشنایی با رشته مهندسی معدن و گرایشهای این رشته

مهندسین معدن در تمام مراحل عمر یک معدن، همواره با چالش‌های فنی و مهندسی از یک طرف و چالش مباحث اقتصادی از طرف دیگر روبه‌رو هستند. این رشته مهندسی بدلیل شرایط کاری سخت و چالش‌های متعدد دیگر، برای کسانی مناسب‌تر است که دارای روحیه تسلیم ناپذیری و حوصله و پشتکار در مقابل مشکلات محیط طبیعی و مسائل مهندسی هستند. ایرلند که به تازگی ۲ دانشگاه در بین این رتبه بندی ها از آن خود کرده است وارد لیست بهترین دانشکده های برتر مهندسی معدن شده است. یکی از مدارک مورد نیاز برای هر دانشگاه در مقطع ارشد و دکترا، داشتن توصیه نامه از اساتید که قبلا با آن­ها کار کرده ­اید یا درس داشته ­اید، می باشد.

دروس تخصصی گرایش فرآوری مواد معدنی مهندسی معدن

در این قسمت قصد داریم لیستی از مسئولیت های اولیه مهندسان معدن را ارائه بدهیم. در حال حاظر امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع دکترا در ایران وجود دارد. کار مخصوصا با داشتن مقطع ارشد خیلی راحت تر پیدا میشه و میشه گفت فضای بهتری هم داره. همچنین باید بگم که فضاهای بسیار زیادی در این رشته دست نخورده هستند مخصوصا در ایران و نیاز هست فرد مسیرش رو مشخص کنه. مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد. جهت اطلاع دقیق از میزان دریافتی مهندس معدن می توانید با مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید.

  • در روسیه نیز یکی دانشگاه سن پترزبورگ در لیست ۲۰ دانشگاه برتر مهندسی معدن و دیگری دانشگاه علوم و فناوری MISIS (رتبه ۴۲) از مهم ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در این رشته به شمار می روند.
  • همچنین، مهندس حاذق به کار با برخی از نرم‌افزارهای تخصصی این حوزه از جمله Phase تسلط دارد.
  • امکان استفاده از مواد معدنی استخراج شده بلافاصله پس از استخراج، وجود ندارد و باید مشخصات خاصی از آن نظیر دانه بندی، عیار، میزان رطوبت، میزان ناخالصی، و …
  • معادن سرشار منیزیم، زغال سنگ، مس و آهن هند یکی از دلایل اصلی سیطره انگلستان بر کشور هند بود.
  • برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری از قبیل سهمیه ها ، دانشگاه ها ، بهترین روش انتخاب رشته و…

فراوری مواد معدنی، اکتشافات و حفاری مهم ترین مسائل مربوطه به رشته مهندسی معدن است. مهندس معدن در هر مرحله، از کشف معدن و آغاز پروژه گرفته تا استخراج و پالایش آن، گروه را همراهی می کند. مهندسی معدن، از جمله علومی است که نشان دهنده ی تعامل ما با سیاره زمین است و همان گونه که از نام آن پیداست، مهندسی معدن، علم معدن است. مواد معدنی استفاده های صنعتی زیادی دارند و روش هایی که برای خارج کردن این مواد از زمین استفاده می شود باید سازگار با محیط زیست باشد. رشته مهندسی معدن ارتباط نزدیکی با مهندسی زمین شناسی دارد و بسیاری از دروس این رشته ها با یکدیگر مشترک است. همانطور که پیش تر اشاره کردیم، رشته مهندسی معدن در چهار گرایش اکتشاف و استخراج در مقطع کارشناسی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی ارائه می گردد.

http://amdmag.irاستفاده می کنند و دانشجویان رشته مهندسی معدن باید با این نرم افزارها و زبان انگلیسی آشنایی نسبی را داشته باشند. به همین دلیل کسانی که این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، باید توانمندی بالا و پرطاقت باشند. برای موفقیت در این رشته علاقه مهم است، چراکه دشواری های رشته مهندسی معدن آن ها را زود از پا مجله خبری صنعت در می آورد. توجه داشته باشید که در بیشتر موارد، برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، باید با زبان‌ خارجی کشور مورد نظر و همچنین زبان انگلیسی آشنایی خوبی داشته باشید. علاوه بر این، برای اثبات آشنایی با زبان انگلیسی نیز به شرکت در آزمون‌های بین‌المللی و معتبر زبان خارجی مانندتافل،آیلتسودولینگونیاز دارید.

رشته مهندسی معدن: بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی