آشنایی با رشته‌ی معدن | industryna

طراحی استراتژی های حفاری و استخراج، برآورد نیروی کار لازم، ماشین آلات، زمان و هزینه های مالی. در رابطه با کار برای خانم‌ها هم بله، من خانم‌های متعددی رو دیدم در زمینه معدن و در دوران تحصیل هم همکلاسی های خانم داشتم که الان میبینم مشغول به کار هستند. دقت داشته باشید که مراحل ذکر شده در قسمت بالا به صورت کلی در نظر گرفته شده اند و در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر می ‌توانید با ما در موسسه مهاجرتی تراست تماس بگیرید و یا به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه فرمایید. گاهی بورسیه های تحصیلی شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته به دانشجویانی تعلق می‌ گیرد که در کنار تحصیلات خود به تحقیق و پژوهش و همچنین نگارش مقالات مختلف علمی می ‌پردازند و یا کسانی که که در کنار تحصیلات خود به تدریس دانشجویان ترم پایینی در کنار اساتید مشغول می شوند.

http://amdmag.ir

چرا که برخی از دانشجویان امیدوارند پس از تحصیل دردانشگاه های شهریه پرداز، بتوانند شغلی پیدا کنند که جبران مبالغ پرداخته شده به عنوان شهریه دانشگاه شان باشد. مهندسان معدن سطح پایین و بدون تجربه می توانند انتظار داشته باشند که هر سال بین تا دلار یا 26 تا 34 دلار در ساعت درآمد کسب کنند. درست مثل هر شغل دیگر ، حقوق یک مهندس معدن با تجربه تر شدن آنها افزایش می یابد.

برای مهندس معدن در هر سمت و در هر رده سازمانی حداقل، حداکثر و متوسط درآمد ماهیانه ذکر شده است. به عنوان مثال مهندسان معدنی که در سمت کارشناس استخراج در رده کارشناس کار می کنند، در اواخر سال ۱۳۹۲، حداقل درآمد ۷۸۰۰۰۰ تومان، حداکثر درآمد ۲۰۰۰۰۰۰ تومان و متوسط درآمد ماهیانه ۱۲۰۰۰۰۰ تومان را داشته اند. برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری از قبیل سهمیه ها ، دانشگاه ها ، بهترین روش انتخاب رشته و… پذیرش مشروط نوعی از پذیرش تحصیلی است که در شرایط خاص می‌توانید از آن استفاده کنید. در این نوع پذیرش شما باید قبل از این که کلاس‌ها در دانشگاه شروع شوند، در دوره‌های زبان شرکت کنید و به سطح مورد نظر در زبان برسید.

بازار کار رشته مهندسی معدن در جهان و ایران چگونه است؟

دقت داشته باشید که فعالیت های تخصصی در هر رشته بنا به جایگاه جغرافیایی می تواند شرایط متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال در یک کشور زلزله خیز رشته‌هایی مانند مهندسی زلزله از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و تحصیل در آنها می‌تواند جایگاه اجتماعی خاصی را برای فارغ التحصیلان به دنبال داشته باشد. مهندسی معدن در ایران یکی از رشته‌های با جایگاه خاص محسوب می‌شود و هر ساله دانشجویان بسیار زیادی با علاقه و اهداف مشخص به دنبال ورود به این رشته در دانشگاه های کشور هستند. بر خلاف تصور، مهندسان معدن تنها در معادن و استخراج مواد معدنی فعالیت نمی‌کنند. مهندسان معدن در قدم اول با تکیه بر دانش تخصصی خود مناطق مستعدی را که دارای پتانسیل برای استخراج هستند را شناسایی کرده و پس از مطالعات امکان‌سنجی و اقتصادی، به طراحی روش‌های استخراج ماده می‌پردازند. به این ترتیب وظیفه هماهنگی و نظارت بر کلیه فعالیت‌های این معدن در مورد حفر، استخراج و انتقال مواد معدنی به عهده مهندسان معدن است.

معرفی رشته‌ مهندسی معدن

در ادامه این مقاله از سایت دانتل قصد داریم به معرفی و انتخاب رشته مهندسی معدن بپردازیم. بسیاری از رشته های فنی مهندسی در مقطع کارشناسی دارای گرایش خاصی نبوده و معمولاً به صورت عمومی در دستور تدریس مجله خبری صنعت در دانشگاه های سراسری کشور قرار می گیرند. تخصصی شدن رشته های فنی مهندسی معمولاً در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا انجام می پذیرد و در مقطع کارشناسی گرایش های خاصی برای این رشته ها تعریف می شود.

  • مهندسی معدن می تواند بهترین شرایط را از این نظر داشته و کاربرد فوق العاده مهمی نیز از این جهت دار است.
  • سوداگران پرتغالی،‌ هلندی،‌انگلیسی و فرانسوی نیز به عشق تصرف معادن طلا و الماس آفریقا به این قاره روی آوردند و امروزه نیز دانشمندان به امید دست‌یابی به معادن پربار و فلزات نایاب و گرانبهای موجود در فضا پروژه‌های بسیاری را در دست بررسی دارند.
  • همچنین با بیان شرح وظایف و مسئولیت‌های یک مهندس معدن، به مسیر شغلی و حقوق و درآمد این رشته در ایران و برخی دیگر از کشورها نیز اشاره کردیم.
  • همچنین تسلط بر زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان رشته مهندسی معدن نیز بسیار ضروری است.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی