آشنایی با رشته‌ی معدن | industryna

برخی از معادن ایران در کلاس جهانی قرار دارند که از جمله آنها معدن مس سرچشمه، معدن سنگ آهن گل گهر سیرجان، معادن سنگ آهن سنگان را می‌توان نام برد. این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد. البته، در رشته‌های مهندسی ممکن است بعضی از دانشگاه‌ها مدرک GRE را نیز درخواست کنند که برای اثبات توانایی ریاضی شما است. فعالیت موسسه مهاجرتی تراست، اختصاصا در حوزه مهاجرت به کانادا، شامل روش های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری می باشد.

http://amdmag.ir

در ادامه، توضیحات بیشتری برای برخی از گرایش های رشته مهندسی معدن آورده شده است. شرایط درآمدی فارغ التحصیلان مهندسی معدن در کشورهای مختلف به میزان مهارت ها و تجربیات و البته جایگاه شغلی آنها متغیر است. در حال حاضر مهندسین معدن در کشور آمریکا با متوسط درآمد ۷۷ هزار دلاری در طول هر سال روبرو هستند و بر اساس میزان تجربه و جایگاه شغلی این میزان درآمد می تواند تا ۱۱۰ هزار دلار نیز افزایش پیدا کند.

  • در صورتی که به اطلاعات حقوق و درآمدها به صورت روزانه نیاز داشتید، اطلاعات مورد نیاز خود را از این سایت بررسی کنید.
  • طبق آمار ارائه‌شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت، سهم معدن از اشتغال مستقیم جهانی 30 میلیون نفر است.
  • وی در حال حاضر در زمینه طرح‌های پژوهشی حوزه تحلیل پایداری دینامیکی و لرزه‌ای شیروانی‌ها فعالیت می‌کند و تاکنون چندین مقاله در این رابطه تالیف و چاپ کرده است.
  • این دانشجویان گاهی در پردیس ‌های دانشگاهی و گاهی در خارج از دانشگاه مشغول به فعالیت اند.
  • تیم تراست با کسب سال‌ ها تجربه کاری در زمینه اخذ ویزا، شما را برای رسیدن به اهداف تان یاری می ‌کند.
چرا که رشته مهندسی معدن در کنار همه سختی هایی که دارد، از آینده شغلی بسیار خوبی برخوردار است. گزارش ها نشان می دهد که رشته مهندسی معدن جزو ۱۰ شغل سخت جهان قرار دارد و گرایش های خاصی برای آن در نظر گرفته شده است. تیم مهاجرتی تراست پس از بررسی های فراوان دریافته است که رشته مهندسی معدن در کارشناسی تقریبا تنها به همان رشته مهندسی معدن محدود می شود. اما در مقطع کارشناسی ارشد این رشته تخصصی تر شده و افراد می توانند گرایش خاصی را انتخاب کنند.

اپلای رشته مهندسی معدن در مقطع کارشناسی ارشد در خارج از کشور

علاوه بر این حتی استخدام دانشجویان مهندسی معدن بعد از فارغ التحصیلی در کشورهای مختلف نیز امکان پذیر است. دقت داشته باشید که واحدهای درسی تمام رشته ها هر چند سال یکبار توسط شورای عالی برنامه ریزی آموزش کشور زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بازنگری قرار گرفته و بر اساس نیاز جامعه و شرایط آن رشته در سطح بین‌المللی واحدهای درسی جدیدی تعیین می شود. البته نه اینکه به صورت کامل شاهد تغییرات عمده در واحدهای درسی یک رشته باشیم اما با این حال در این بازنگری ها برخی از واحدهای درسی اضافه شده و برخی کم و ممکن است سرفصل برخی از واحدهای درسی نیز با تغییراتی همراه شود. در این بخش سعی داریم تا واحدهای درسی مهندسی معدن در آخرین بازنگری صورت گرفته شده را به شما معرفی کنیم.

معرفی کامل رشته مهندسی معدن (+بازارکار و درآمد)

در واقع پرورش اساتید برای دانشجویان در سال های آینده و همچنین افزایش سطح علمی کشور در این رشته دیگر کاربرد بسیار مهم مهندسی معدن محسوب می شود. رشته مهندسی به عنوان یک رشته مهم و پر کاربرد مجله خبری صنعت در ایران، در دانشگاه‌های مختلف ارائه می‌شود و ظرفیت پذیرش نسبتاً زیادی در این رشته تعریف شده است. انواع مختلف دانشگاه این رشته را ارائه می‌کنند که در جدول زیر به تفکیک ذکر شده‌اند.

دروس تخصصی گرایش مکانیک سنگ مهندسی معدن

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی