آشنایی با رشته‌ی معدن | industryna

در کشورهایی مانند کانادا و در دانشگاه‌های پیشرفته آن، تمامی این مدارک مورد تایید است و شما با داشتن یکی از آن‌ها می‌توانید در رشته مربوطه پذیرش شوید. البته، ممکن است در بعضی از کشورها تنها آزمون تافل یا آیلتس مورد قبول باشد و برای اطلاع از آن می‌توانید وب سایت دانشگاه را بررسی کنید. برخی از مشاوران فنی ممکن است به صورت خصوصی در دفتر کار خود با مشتریان گفت و گو کنند. برخی دیگر ممکن است به مهندسان تولیدات محصولات معدنی کمک کنند، یا کار دیگری را در عملیات تولیدی به عنوان پشتیبان فنی در تولید انجام دهد. کسانی که به عنوان مشاور فنی کار می کنند ممکن است عضو یک تیم طراحی شوند که روی یک پروژه بزرگ کار می کنند. شرکت ها یا آزمایشگاه های تحقیقاتی ممکن است یک مشاور فنی برای حل و فصل جنبه ای از یک عملیات داشته باشد.

جزئیات ثبت نام پذیرفته‌ شدگان بدون کنکور اعلام شد

پس از اتمام تحصیلات تکمیلی، شما می توانید به عنوا یک داوطلب در دوره های زمین شناسی، کار در معدن، طراحی معدن، متالورژی و احیای محیط زیست شرکت کنید. افرادی که برای تحصیل در مقطع دکتر در رشته مهندسی معدن اپلای می کنند برای انجام کارهای پیشرفته در رشته مهندسی معدن، تحقیقات و تدریس آماده می شوند. برنامه دکترای مهندسی معدن به داوطلبان کمک می کند تا دانش کامل و جامعی را در رشته حرفه ای خود داشته باشد. کانادا نیز ۶ دانشکده برتر در رشته مهندسی معدن دارد که ۶ دانشگاه در میان ۲۰ دانشکده برتر لیست رتبه بندی است. رشته مهندسی معدن به عنوان یک رشته تیمی نیاز به همکاری همه مهندسان و ناظران مربوط به این حوزه دارد و این گونه نیست که تنها یک شخص شروع به فعالیت در این حوزه کند. مهندسی معدن به صورت پروژه در نظر گرفته می شود و همه افراد از مشاوران فنی گرفته تا تکنسین های معدنی و برنامه ریز و کاوشگر معدنی همه با همکاری یکدیگر می توانند یک پروژه را به اتمام برسانند.

http://amdmag.ir

خیلی مهم است که شما چه نگاهی به این رشته دارید و چگونه این آمادگی را در خود ایجاد کرده اید که رشته معدن را انتخاب می کنید ولی به هر حال بسیاری از مدیران کشور ما موفقیت خود را پس ذخائر عظیم و معادن غنی کشور ما کسب کرده اند. استخراج کانی ها از معادن و تبدیل آنها به فلزات یا مواد ارزشمند دیگر و استفاده از آنها در داخل یا خارج کشور تمامی فرایند این بخش بزرگ اقتصادی است. نمونه برداری های سطحی و نقشه های ماهواره ای در تشخیص ذخایر معادن و یا شناسائی معادن نقش اساسی ایفا می کنند. مهندسی معدن با رشته های زمین شناسی شیمی، جغرافیا ارتباط نزدیک دارد و دانش آموزی که این رشته را انتخاب می کند باید در دروس فیزیک و ریاضی پایه قوی داشته باشد. مهندسان معدن در گرایش اکتشاف معدن به بررسی زمین‌شناسی اقتصادی، حفرگمانه، نمونه‌برداری و نیز ارزیابی میزان سودآوری مواد معدنی می‌پردازند.

مرجع اطلاعات کنکور سراسری ریاضی

نام گرایشتوضیحاتفراوری مواد معدنیفرآوری مواد معدنی به عنوان یکی از مهم ترین گرایش های رشته مهندسی معدن در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است و به طور کلی هنر سر و کار داشتن با سنگ های خام و محصولات معدنی استخراج شده از زیر زمین و تغییر شکل دادن آن ها به شکل های گوناگون است. همچنین امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد مهندسی معدن وجود دارد. علاقه مندان می توانند بعد از اتمام دوره کارشناسی ارشد در آزمون ورودی دکتری شرکت کرده و در صورت رسیدن به نمره قبولی در مصاحبه حضوری تخصصی دانشگاه های مختلف حاضر شده و شرایط لازم برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا مهندسی معدن را برای خود فراهم آورند.

  • همچنین امکان کار در شرکت‌های فعال در حوزه‌ معدن و استخدام در بخش‌های دولتی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای فارغ‌التحصیلان رشته‌ مهندسی معدن وجود دارد.
  • قبل از اینکه به معرفی شرایط بازار کار رشته مهندسی معدن در کشور ایران بپردازیم لازم است یک نکته بسیار مهم را درباره این رشته و بازار کار آن معرفی کنیم.
  • چون برای هر فعالیت صنعتی نیاز به مواد معدنی داریم و به عبارت دیگر مبنای اصلی تولید و توسعه صنعتی، مواد معدنی است.
  • پذیرش مشروط نوعی از پذیرش تحصیلی است که در شرایط خاص می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • برای شروع این مسیر می‌توانید از مجموعه فیلم‌های آموزش زبان انگلیسی فرادرس کمک بگیرید.
  • به‌همین دلیل نیز یکی از گرایش های رشته مهندسی معدن با عنوان «معدن و محیط زیست»، به ارزیابی اثرات پروژه‌های معدنی روی محیط زیست می‌پردازد.

بخش صنایع و معادن شامل زیربخش‌های صنعت و معدن، ساختمان و آب و برق و گاز می‌باشد. در این تقسیم‌بندی بخش ساختمان ۹٫۸ درصد و بخش صنعت و معدن نیز ۱۳٫۶ درصد از تولید ناخالص مجله خبری صنعت داخلی کشور سهم دارند. به این ترتیب، صنایع و معادن (البته بدون احتساب بخش نفت و گاز که مهم‌ترین صنعت کشور به حساب می‌آید) در مجموع یک چهارم اقتصاد ایران را تولید می‌کند.

گرایش ‌های رشته‌ مهندسی معدن

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی