نوسازی ناوگان فرسوده کشور یک ضرورت است

وی یادآور شد: مجلس در روزهای گذشته تعطیل بوده و این لایحه هنوز در صحن علنی مطرح نشده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84891515/%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

«کیومرث سرمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به لایحه الحاق یک تبصره به ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو که با قید دوفوریت به تصویب هیات دولت رسیده و به ضرورت صدور گواهی اسقاط خودرو مربوط است، افزود: در این زمینه نخست باید تمهیداتی برای ساز و کار عملیاتی آن اندیشیده شود، زیرا ضرورت دارد ناوگان فرسوده کشور که هم اتلاف انرژی دارند و هم کارایی لازم را ندارند، نوسازی شوند.

سرمدی تاکید کرد: این لایحه اگر دربرگیرنده منافع ملی به‌ویژه منافع کامیون‌سوارانی که عمری در این حرفه گذاشته اند و در حال حاضر بسیاری از آنها توان تبدیل و نوسازی وسیله نقلیه شان را ندارند باشد، مجلس هم در این زمینه مساعدت می کند.

وی با بیان اینکه حذف هر کدام از این دستگاه‌های فرسوده و اضافه شدن یک دستگاه نو به ناوگان حمل و نقل به جلوگیری از اتلاف انرژی و هزینه ها کمک می‌کند، ادامه‌داد: باید دقت داشته باشیم که تحت عناوین یا رانت‌های مختلف، کامیون‌ها یا کشنده‌هایی وارد نشوند که در ازای آنها هیچ وسیله فرسوده ای از رده خارج نشود.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی