وی گفت: فناوری این مجموعه قطعات در اصل متعلق به اروپاییها است و خودروسازان چینی و سایر خودروسازان آسیایی نیز در محصولات خود از آن استفاده می کنند.عشقی خاطرنشان کرد: کاهش ۲۰ درصدی مصرف سوخت و همچنین کاهش آلایندگی هوا و بهینه سازی راندمان موتور از جمله کارکردهای این مجموعه است که تا پیش از این از خارج از کشور وارد میشد.
عشقی بیانداشت: در فاز نخست تولید ۳۰۰هزار عدد از این مجموعه قطعه برای خودروسازان داخلی پیشبینی شده است.
وی اظهار داشت: تحقق این مهم که با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی اجرایی شده، اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر را در فاز نخست به دنبال خواهد داشت و با توجه به ارزبری ۵۰ یورویی به ازای هر قطعه cvvt در گذشته، از ارزبری ۱۵ میلیون یورویی در سال نخست اجرایی این پروژه جلوگیری خواهد شد.
وی تصریحکرد: این مجموعه برای موتور همه خودروهای داخلی قابل استفاده است و حتی با اعمال تغییرات در موتورها در آینده، از آنجایی که دانش فنی آن را در اختیار داریم برای موتور های جدید نیز قابل ارتقا خواهد بود.
منبع: https://www.irna.ir/news/84902930/%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%B1%D9%88%D8%AC-%DB%B1%DB%B5-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%DB%8C%D9%88%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87
«علیرضا عشقی» مدیرعامل این شرکت دانشبنیان که در زمینه تولید قطعات فلزی موتوری و گیربکس خودروها به شیوه متالورژی پودر فعال است، در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: cvvt مجموعهای است که برای موتور خودروهای داخلی طراحی شده و قطعهای است که روی میل بادامک خودرو نصب میشود و زمان حرکات بادامکها و سوپاپهای خودرو را تنظیم و بهینه میکند.
این فعال صنعتی اضافهکرد: اکنون همه تجهیزات تولیدی این محصول در داخل کشور ساخته شده، تست های آن انجام شده و تا پایان مهرماه خط تولید آن به بهره برداری خواهد رسید.
عشقی ادامهداد: بومیسازی این مجموعه قطعه نخستین بار در میز چهارم داخلیسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان شد تا اینکه پس از یک سال تلاش مهندسان و متخصصان داخلی، بدون هیچ کمک و وابستگی از خارج از کشور به صورت ۱۰۰ درصد داخلیسازی شد.